Vanvård - måste skriva av mig
I somras så berättade min kompis att de kände några bekanta som hade en kanin och några flera smådjur. Jag som är kanintokig ville så klart se på kaninen. Vi gick till huset med kaninägaren som var 5 år. Hon var förliten men jag antog att hennes mamma hjälpte till. Familjen hade tre katter två gerbiler och en kanin. Katterna var rädda. Den stackars kaninen bodde i en innebur utomhus. Den hade inget skydd (buren stod mitt i den stekande solen och hade ingen mat eller vatten. Kaninen såg såg ut att vara jätte törstig och den var mager. I buren var det ett hav av kiss. Den var aggresiv och rädd. Jag försökte att ge den nytt vatten. Den hade tappat massor av hår på bakbenen och var nästan naken på benen och dena klor var långa. Den dog senare
Anmäl dom! Tog dom så illa hand om kaninen så är det rätt så troligt att dom andra djuren inte heller blir skötta…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Stackars kanin!!! Du borde anmäla dom, inga djur ska behandlas sådär!!!
#1 deras gerbiler hade inget vatten och deras bur var full med knott och andra insekter alla djur förutom katterna dog
#3 Men usch vad hemsk att se. Dom har inte skaffat några nya djur sen i sommras hoppas jag. Blir illamående bara av att föreställa mig sånt här :(
#3 du måste verkligen anmäla dom!!!
Vet någon hur man anmäler?
Hmmmmm, nä. Kanske hos polisen?? :/
Länsstyrelsen anmäler man till, frågan är om det inte är för sent nu? Tror att man kan vara anonym när man anmäler.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Detta var på mitt landställe vilket är ganska långt bort… Blev väldigt ledsen när kaninen dog.. hon förtjänade ett bättre liv Det var väldigt jobbigt att se då den lilla tjejens mamma inte brydde sig ett skit. När jag sa att de skulle städa buren skyllde de på att de skulle till sin pappa och då inte kunde städa buren. SÅ OANSVARIGT. DET VAR EGENTLIGEN INTE TJEJENS FEL UTAN MAMMANS FÖR ATT HON LÄT SIN 5 ÅRUGA DOTTER KÖPA KANINEN
#9 absolut!!! När ett barn får ett djur ligger det mesta ansvaret hos föräldrarna.
#10 precis. Mamman pratade i telefon och brydde sig inte alls. Sa inte ens "hej"
#11 :'( jag blir gråtfärdig när jag hör om sånt här!! D:
Får en klump i magen när jag läser sånt här… Jag förstår inte hur människor kan ha djur och veta att dom lider men inte bryr sig. När jag ser ett skadat djur har jag ungefär som en instinkt att hjälpa dom!
Ett djur är ett liv och ingen leksak. Jag ser detta precis som samma sak som att man skulle lägga en liten bebis i en kaninbur och ej ge bebisen mat eller vatten. Man skadar ett liv. En varelse med känslor som inte kan säga till om någonting. Usch