Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 808 ggr
Jetaime
0

Tips till köpavtal

Har suttit och skrivit ihop köpavtal och ska snart trycka ut det, men det känns som det saknas nått.. Men jag vet inte riktigt vad mer som kan finnas med, så skulle behöva lite tips?!

Vad brukar ni ha med i era köpavtal?
Lägg gärna upp bilder/text från era!

malin--a
0

Lämnar ett avtryck här, då jag oxå behöver tips? :)

[Bolten]
0

Gör samma som #1 :P

ulanea
0

Haha, likadant jax'D

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Nickel
0

I dom köpeavtalen jag har på mina kaniner är det typ en garanti om dom är utställningsdjur så att dom inte ska bli nollade då får man en ny kanin, fast jag har inga med stamtavla så den biten är överstruken. :P Sen är det om man inte kan ha kvar kaninen eller ska avliva den, så måste uppfödaren kontaktas. Dör kaninen inom en vecka får man en ny om det inte är ens eget fel. Och det finns ngn sorts garanti på att dom inte har betfel. 
Har inte dom här nu, men kan kolla på dom mer ikväll men det är väl det viktigaste som jag kommer ihåg nu. :)

Hermelina
0

Jag med.. x'D

alwiz
0

När man köper hoppkaniner brukar det finnas med bla. dom här grejjerna:

• Alltid tävla under namnet uppfödaren gett kaninen.
  • Informera uppfödare om avkommor.
  • Säljaren får rätten att ta tillbaka kaninen vid misstanke av misskötsel.
  • Att efter bästa förmåga alltid ta hand om kaninen.
  • Att först meddela uppfödare innan försäljning elr avlivning.
  • Uppfödaren har alltid förköpsrätt.

Sen är det säkert nå mer men kmr it på det nu.. ;P

Jetaime
0

Det jag skrivit på mina är :

Detta medföljer vid köp av kanin från Je t'aime´s Kaninuppfödning:
* En frisk kanin
* Härstamningsbevis
* Köpavtal
* Övergångsfoder
* Skötselråd vid behov

Köpavtal för: Je t'aime´s:

Följande villkor gäller vid köp av en kanin från Je t'aime´s kaniner:

• Kaninen ska skötas bra; den ska ha ren bur, fri tillgång till hö och vatten. Kaninen ska tas på hälsokontroller och få veterinärvård vid behov eller om den blir sjuk.

• Kaninen ska tävla under sitt uppfödarnamn på hopptävlingar osv. (dvs. det namnet kaninen fått hos mig).

• Om någon defekt upptäcks på kaninen måste ägaren meddela detta till uppfödaren och kaninen ska omedelbart tas ur Avel, dvs. om kaninen går i Avel. (Kaninen bör heller inte paras med någon annan kanin som har bettfel eller annan genetisk defekt).

• Vid Avel ska uppfödaren kontaktas innan parningen, då ägaren berättar om den andra partnern och när det är tid för betäckning. (Även här ska ägaren meddela uppfödaren om defekter upptäcks i kullen).

• Om ägaren inte kan ha kvar kaninen av någon anledning och den ska säjas/omplaceras ska ägaren kontakta uppfödaren om var kaninen kommer hamna och nytt köpkontrakt ska skrivas.

• Om/när kaninen dör ska uppfödaren kontaktas och få information om orsak och tidpunkt.

_Om någon av dessa punkter inte följs, har uppfödaren rätt att ta tillbaka kaninen utan ersättning!

_

Jag har läst igenom, fårstått och godkänt villkoren för köp av kanin från Je t'aime´s *Kaninuppfö*dning:
**
Ort och datum:
Uppfödarens underskrift:
Namnförtydligande:
Köparens underskrift:
Namnförtydligande:

Nya ägaren:
Adress:
Tele./Mobil:
Mailadress:

Uppfödaren:
Adress: