Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 887 ggr
Ida-M
0

Svårt beslut..

Jag ska skaffa en kanin till nästa vår, men jag har så svårt att bestämma mig. Jag har kikat runt lite här och var, och verkligen hittat en uppfödare som verkar snäll och som har fina kaniner. Det enda är att de är renrasiga kaniner, mer för utställning än för hopp. Och jag som verkligen vill börja satsa på hoppningen nu och komma igång med tävlandet. Visst går det ofta att träna upp en kanin för hoppning, men det känns endå som att jag vill satsa på ett mer säkert kort, om ni förstår vad jag menar. Så jag får väll fortsätta leta vidare, och se vad jag kan hitta.

Jag söker en dvärgvädur (inte för mycket blandras utan ska se ut som en renrasig, alltså inte öron som står upp m.m) Färg spelar egentligen inte så stor roll, men helst inte någon slags brokad. En kanin med bra hoppstam. Jag vill köpa en unge som är leveransklar ungefär i maj/juni 2010. Gärna i närheten av Göteborg.

Husberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kanske har läst här, jag har en kull planerad, modern är renrasig dvärgvädur och fadern är renrasig belgisk hare, ang kroppen tror jag öronen kommer att svaja ev ett uppe och ett nere, troligtvis färgen viltgrå, eventuellt viltgrå rödförstärkt. En lite mindre hoppkull men kan gå lång med rätt träning och den rätta ägaren. Glad

Ida-M
0

#1 Ja, jag har läst om den kullen ganska mycket och funderat fram och tillbaka. Vi får väll se, vill se lite olika kullplaneringar så jag har lite att välja mellan.

pigelina
0

Du kan ju köpa en av mina lejon sen(A) haha inte lika dvv men bor ju nära göteborg;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ida-M
0

#3 Haha, hade det varit dvv så. Visst dina är ju supersöta, men inte riktigt vad jag letar efter tyvärr :/ vi får se i framtiden :) men transport hade ju inte varit så stort problem. :D

[BonnieL]
0

Jag kommer få Lejonhuvad dvärgvädursungar i vår/sommar Oskyldig

Ida-M
0

#5 Okej, bra hoppstam? :)

[BonnieL]
0

#6 Nja, hoppar inte med någon av dom ännu men Albert (som kommer bli pappan) är besläktad med Amulettens Lakrits-trollet :P

hugoochip
0

Jag kommer få en kull vädurskorsningar runt maj:)

Dom kommer ha fin hoppstam,det är möjligt att det kommer bli någon brokad då mamman är det. Kommer finnas i skåne/ängelholm.

Milleniums hot chocolate chip:

Rak:lätt 1p

Krok:Msv0p

Höjd:Elit(65cm)

Längd:Inofficielt 240cm

Bild på blivande mamma Chip:)

hugoochip
0

Och en på blivande pappa Vindens glader:

Rak:msv

Krok:msv

Höjd:Ej elit

Längd:Ej elit

Fotograf:Ayla

Ida-M
0

tråden kan låsas då jag redan bestämmt mig för längesedan vad jag vill ha (:

SaaraD
0

Skulle du inte ha en vitblö hona? dvv?