Fel på ungarna?
är det ngot fel på våra kaninungar?
Våran kainn hona fick sina ungar i dag 33..
Och dom verkade må bra, men tre av ungarna är jätte taniga och som skrynkliga kan det vara så att hon stöter bort dom?
Den ena av dom andra två (dom är fem) är jätte tjock och ser ut som en kaninunge "ska göra" och den sista är lite tunnare men framför allt inte lika som dom andra. Plus att hon har gjort ett dåligt bo med jätte lite päls och precis vid gallret!
Kommer dom att överleve, asso vad tror ni?
Tacksam för svar, dom r nu 4 dagar gammla
Dom föddes 17/7
Lägger in bild imorrn
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Svårt att säga. Runda bukar visar att de fått mat. Är de tomma finns risk att de inte får mat.

Hur gammal är mamman ? Om hon är för ung så kan det vara så att hon inte vet vad hon ska göra med dom , detvillsäga ge dom mat tex . En hona ger bara ungarna mat två gånger om dagen i fem minuter . Och hon passar alltid på när ingen ser.
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

Om dom fortfarande är taniga och små kan du försöka lägga honan på rygg och be en medhjälpare lägga en bebis på hennes mage så kommer dom förhoppningsvis dia lite.
Jag hade precis ungar som var så små och uttorkade att jag trodde dom skulle dö, men så fick dom dia mamman på rygg och då blev det lite bättre :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Jag satt bara ner min kaninhona i gräset (hon älskar gräs) så satt jag en unge vid en spene så åt den utan problem för mamman.

Kanske muppar?
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Ändrade till en bättre rubrik. Tänk på att nästa gång skriva en rubrik så alla vet vad tråden handlar om.
#2 - Jag har sett flera gånger när kaninhonor matat sina ungar, då min f.d granne hade 5 st kaniner som hon avlade på. Dom matar dom i ca 1 minut.
tack alla, vi testade att lägga mamman på rygg och ungarna diade så nu må dom bra och hon diar dom själv.
Hon är lite mer än ett år, har haft en kull innan hos uppfödaren och då la ho dom utanför boet så dom dog :/
Men nu ser det riktigt bra ut vi kollar dom varje dag så att dom är väl mätta och väl mående.
Tack NinniH :)
Tråden kan låsas om det gr?
#8: Om du absolut vill att den ska låsas, kan jag göra det.
ja tack :)