Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 829 ggr
Veraaa
0

Söker Kaninunge

Jag letar efter en kaninunge av rasen Hermelin,Dvärgvädur eller Löven. Vill ha renrasig kanin.

Leveransklar tidigast i Augusti

Nån som har nån av dom raserna nära Åmål,Göteborg eller Karlstad??

Och vad rekomenderar ni Hona eller hane??

Och om ni har tips? eller nått så får ni gärna skriva de:)

Jag hoppas på många bra svar:)

(om de inte går att skriva här till mig, så skriv i min Gästbok i stället)

Mvh Veronica

Zvintos
0

Jag har en kull med vit blåögda dvärgvädurar planerad, som kommer vara leveransklara i slutet på September.
Finns i Dalarna, men transport runtom i landet torde inte vara helt omöjligt.

Mer info finns här

rabbitlove
0

hej! jag bor typ 40 minuter i från göteborg men mina ungar är inte renrasig men klara mamman har stamtavla men tyvärr så är hanen,pappan lejonhuvad men om du ärintresserad av en viltgul unge så adda min msn! tilda.sohl@hotmail.com

Mickiii
0

Hej!

Jag har två kullar med renrasiga Lejonlöwen och bor ca 40 min från Göteborg, några är leveransklara nu och några i augusti, kolla på min hemsida: www.mikaelaholmer.zoomin.se under fliken startsida finns det en flik som heter "Kaninungar som är till salu"

Denna kommentar har tagits bort.
dorishermelin
0

Jag har 2 stycken renrasiga hermelin ungar lverensklara i augusti. dom har dock ej stamtavla  (föräldrarna har)

Hermelina
0

Jag har en kull med teddyvädurar, men jag har PM:at dig!

niklin
0

Jag har kaninungar av rasen Lejonhuvad kanin (Löven finns det ju ingen ras som heter).

Märkta och med stamtavla för utställning och Avel.

Kolla min hemsida för mer information.

Transport brukar gå att ordna till de flesta delar av landet.

http://www.plingeling.net

KexChoklad
0

#7 löwen betyder lejonhuvad på tyska ;) det är det lite ''finare'' ordet att använda

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

niklin
0

#8: Löwen betyder Lejon på tyska. Lejonhuvad kanin är inte godkänd som ras i andra länder än Norden och England.

Löwenkopfkaninchen, Löwenmähnenzwergkaninchen och Löwenmähnenkaninchen är det vanligast att de kallas för i Tyskland.

Att så många säger Löwen här i Sverige beror på att det förekommer massvis av blandningar av mer eller mindre håriga kaniner som populärt avlas på för att de är söta och till stor del liknar Lejonhuvade kaniner. Så för oss som avlar på riktiga Lejonhuvade kaniner betyder en Löwen bara att det är en blandraskanin med man och det är alltså inget vi anser vara ett finare ord för Lejonhuvad, snarare tvärtom. :)

[Wera]
0

#9 Bra skrivet ^^
Jag använder aldrig ordet "löwen" - vi är trotsallt i Sverige, inte Tyskland, så använd det svenska ordet! :) Det är väl detsamma som vi i Sverige skulle använda Teddywidder, rex widder etc. fast det heter teddyvädur (dock inte godkänt än) och dvärgvädur rex.