Åsgränden's Flora
I fredags fick jag hem en teddyvädur! :D Hon heter Åsgränden's Flora och är vit/blåögd, och är runt 1 år gammal.
Hon är så himla go,kommer när man ropar och så =) Och all päls är ju för underbar.. Har haft flera "fotgängare" utanför tomten redan, efter bara ett par dagar som stannat och sagt att hon är så söt, och en frågade om det verkligen var ett levande djur, och inte en nallebjörn :P
Vad jag förstog har hon inte blivit jättemycket hanterad av tidigare ägare, men det märks inte alls av för hon är väldigt gosig :)
Hoppas bara jag får behlla henne nu! (Kanske skulle lämna tillbaka henne om hon verkligen inte passade med min andra kanin) Om jag behåller henne funderar jag på att kalla henne Wera, eftersom jag hade en kanin innan som hette Flora.. ;)
<3 Liten bildbomb kommer,kommentera helst inte innan dess! :D
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Vad roligt! Vill gärna se bilder :)
Lite OT men är det samma kanin som en medlem här på sajten köpte för ett litet tag sedan?
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Men gud så söt hon är ! :D

#1 jag hade henne.

#2 Åh vilken fin tjej :)
edit: förlåt, missade att du inte ville ha kommentarer innan du lagt ut bilderna.
/Sanna

underbart söt ju<3
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Har hon inte morrat ngt ? det gjorde hon här hela tiden

#1 ja det är samma kanin, men jag kan inte förstå att Flora har "huggit" Den medlemmen, för hon är så himla lugn och jag har inte sett tendenser alls på agressivitet..
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
En sån liten docka! :D

#8 Hon låter helt underbar på din beskrivning. Lycka till med henne, tror allt kommer gå jättebra :)
/Sanna

#7, Hon har inte morrat NÅGOT alls, endast kuttrat när man kliat henne under hakan :) Jag lät henne vara det första dygnet så hon hann bo in sig lite innan jag började klappa henne och så, så hon hann bli trygg med mig innan, så då har hon inte morrat alls..!
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#11, Kul att höra att det går bra ! :D
Vad roligt att det går bra med henne! Jättesöt är hon:)

#8 så vadå ? du tror inte att hon bet mig eller ? du tror att jag ljuger precis som hennes ägare innan tror ?? jag kan säga att det e helt sant! jag lät henne vara det första dygnet . hon morrade hela tiden!!!!!!
#15 Med tanke på att hon bet både dig och din morsa första dygnet kan du knappast ha låtit henne vara.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#16 inte första . andra dygnet!!!

#15 Har jag sagt att du ljuger… ? Hon kanske kände sig trängd eller något..
Tack för alla andra kommentarer! Man blir ju stolt över att ha en sådan sockerbit :D Det här är första gången jag har en kanin med teddypäls, men jag hoppas det går bra :) Men hon är verkligen ett matvrak! Jag får nog allt se upp så hon inte blir tjock… x)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Kul att det går bra. Exakt så som du beskriver henne fick jag det beskrivet av den förra ägaren.
#17 Tyvärr så ljuger du nu. Du skrev att ni lämnade tillbaka henne för att hon högg er första dygnet.
Helt underbar :)!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Ojj ojj vilken sötnos ;)

, kolla jag hämtade henne vid 4 lät henne vara tills 2 nästa dag .. då satt jag å pratade med henne i en halvtimme tills hon komm fram till mig , och dåå klappade jag henne lite försiktigt , sen högg hon mig
aja ni får tro vad ni vill , men jag vet vad som e sant.
Iaf lycka till med fina tjejen! jag klandrar inte henne överhuvudtaget! lycka till , :)
Kul att det går så bra med henne för dig :) riktigt söt är hon.
Animallover, hon kanske helt enkelt inte trivdes hos er. Ibland så trivs ju helt enkelt inte alla djur med alla människor.

Jag är så himla glad att Flora är hos dig!!!!! Hoppas att hon och din andra kanin blir vänner så småningom så att du kan behålla henne…
Jag tror faktiskt att hon bet den förre intressenten, hon talade nog tydligt om att hon inte ville vara kvar där, hon är en klok liten kanin :)
Kram!
/Linda (Floras ägare)
Åh vilken fin tjej. :)
Lycka till med henne och hoppas att allt går bra.
jätte fin , lycka till