Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1074 ggr
NellyZell
0

OT - Skaffa pengar

Vad jag vet så finns det ingen tråd om detta så jag startar en

Det är väl inte bara jag som har problem med pengar? Det kostar ju lite att hålla kaniner, och jag som är ganska ung, (11) har ju det ennu svårare :/ Tipsen jag ger kanske är riktade till ungefär min ålder, men hoppas dom är till nytta för äldre också <'3

• Börja sälj rosetter, dom är mycket populära vad jag sätt!

• Varför inte starta ett litet kanin-hotel?

• Kratta löv hos kompisar m.m

• Erbjud dig att hänga med som "asistent" till föräldrens jobb.

• Ooh, föräldrar älskar massage? Inte sant? Låt dina föräldrar "beställa" massage.

• Erbjud dig att cykla ner och handla, sen frågar du om du får det som blir över. (Ej så mycket men..)

Hoppas du har nytta av mina tips?, glöm inte att om du behöver någonting från dina föräldrar så sätt dig alltid ner och prata om det, var överdrivet trevlig, dom kommer märka hur mycket du anstränger dig då, och därför mer på din sida :)

OBS! Ej onödiga kommentarer, hellre Putt isåfall

[Niike]
0

Vilka bra tips? :) Man kan också sommarjobba, men det är ju för lite äldre kanske. Hjälpa till hemma, t ex. klippa gräset, måla huset osv.

Tina-A
0

Ett annat tips:

Alla hatar småpengar (alltså mynt). Gå till dina föräldrar och säg: Har ni inga småpengar jag skulle kunna få? Någon liten krona eller sådär?

Då brukar mina föräldrar ge mig det dom har (i alla fall när jag bodde hemma) för dom hatar att gå runt med massa mynt. Blir ganska snabbt ganska mycket, men man bör nog inte fråga så ofta :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

NellyZell
0

#1 Japp, dte är super (:

#2 Det har jag aldrig tänkt på men hur grymt som hälst, ska jag testa x'D <3

*Putt*

[Zoie]
0

Jag samlar på mynt, jag får lite småpengar här och där, om man är och handlar osv.  Jag är uppe i över 500 kronor sen midsommar :D

aliciia
0

jag hade MASSA mynt, fick upp i 538 kr, ( tror ja det va ;D ) men sen växlade jag så fick ja en 500 lapp ^^

myhombrero
0

varför inte samla brukar/flaskor det gjorde jag när jag var mindre och ville ha pengar.

viraa
0

min pappa är lite annorlunda tror jag. jag testade att fråga om mynten men dem sparar han i en liten vit ask. så attans! ska fråga mamma när det  är hennes vecka hon kanske inte är lika smart:D moahaha. men ska köra på pantgrejen. pengar pengar pengarPenga mun

ursäkta om det blev ett "onödigt inlägg" så, puttis

Ync
0

bra tips? :)
fast att sälja rosetter kännar man inga storkosingar

Tina-A
0

Panta burkar och flaskor :) Ta hemifrån och säg "jag går och pantar dessa nu" och ta pengarna. Du kan även titta i papperskorgar efter pantburkar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

annaforsgren
0

jag tycker du kan börja med ett kaninhotel eller med ett annat ord inakordering:D Vår djuraffär tar 50kr / kanin om dagen:) fast du står för fodret och det. Men jag tror man tjänar.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

teddykaniner
0

Penga mun måste börja samla burkar..

Med vänlig hälsning,
Jenny

Hermelina
0

Jag brukar sälja jultidningar på vintern.:) förra året tjänade jag 2000 kronor på det  :) ( plus tre premier) xD *putt*

Em--ma
0

Kanske klippa gräset, tvätta fönstren :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Michiis
0

Tvätta bilar. ^^

// Michis

Em--ma
0

#14 smart ;).. Stå utanför typ Ica.. Biltvättning endast 50 kr =) XD

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

flikkan
0

Rensa rabatterna hemma kanske? Hjälp alltid till när dina föräldrar ber om det. Då brukar jag få kanske lite extra pengar.

NellyZell
0

Bra tips?! Städa bilen kanske? Damsuga m.m?

Em--ma
0

Hitta gammla saker som ingen använder och sälj det :)

/ Emma

NellyZell
0

Jätte bra tips?! :D <33 putt