Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 402 ggr
flisan93
0

När kommer den tillbaka?

När kommer pälsen tillbaka efter att honan har fått kullen? Frallan fick ju sin kull för ca en vecka sedan, när tror ni att hon får tillbaka sin päls? Hennes mage är nästan helt borta från päls, hon hade gjort ett rejält bo.

Ps. Hon är korthårig.

flisan93
0

Ingen som vet?

Hermelina
0

Sorry har ingen aning ;(

Mkarlsson
0

Papaya fick tillbaka sin päls efter sin kull men hur llång tid efter vet jag inte .. Men jag tror att de flesta brukar få tbx sin päls igen (: Finns säkert nån som vet här inne (:

flisan93
0

#3 Jo, jag vet att de får tillbaka den men inte när.

Granmor
0

De är ju en mening med att pälsen ska vara borta= det ska vara lättare för ungarna att dia :) Pälsen kommer tillbaks så småning om. På mina brukar den börja komma då ungarna är runt 4-5 veckor.

flisan93
0

#5 Okej, för alla ungarna dog:( Men då kommer väl pälsen då för henne också.

Granmor
0

#6 Usch va tråkigt :/ Har också varit med om de,.

Lippo
0

Inte för att Lippo skulle ha en kull (;D) men han fällde jättemycket på magen. Det har börjat växa ut nu så efter några veckor kanske :)

ciss
0

#5: .. och för att ungarna ska ha ett varmt bo.

För Engla tog det ca 3-4 veckor förra gången, minns inte exakt men ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Wera]
0

Syrrans kanin fick en döds född kull och hon drog bort mega mkt päls och då hade hon endå fortfarande päls kvar under magen men andra kullen fick hon 2 levande och 1 död (har inte med saken att göra men endå) så nu har hon ingen päls alla snästan men min kompis kanin hände samma sak (fast på första kullen) och den växte iaf. ut men minns inte hur lång tid det tog.

Ync
0

vänta och se.

flisan93
0

Tack för alla svar:)

Haha, jag undrar för att jag tycker att hon ser väldigt ful ut nu;) Hon som hade så tjoch och fin päls vid hakan:D<3 Men hon är såklart lika söt ändå, fast lite fulare;)