Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1162 ggr
fsigge
0

Egen ras

Om ni skulle gjort en egen ras, vilka raser skulle den vara av då? Min ras skulle vara av Holländare och Belgisk hare. Den skulle se ut som en holländare i teckningen och sånt fast ha en kropp som en belgisk hare. Den skulle hetat holländsk hare.

Frida

lovemysack
2

Jag skulle gjort en "lejonjätte" . En jättes kropp med fluff :D <3

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

CorneliaAndersson
1

En fluffig jätte med holländarteckning och vissa med rexpäls ;)

(Kanske ev. Fluffig Belgisk hare men holländarteckning, och vissa med resxpäls) Haha! Vilket utseende! ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

farvendal
0

lejonhuvad hermelin. kanske finns i andra länder iofs.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Irmelinis
1

Dvärghare (den slanka kroppen) + dvärgvädur (hängande öron och temperamentet). Perfekt! Den skulle få heta Vädurshare? Nää, Liten satinhare? Eller varför inte Utter, eftersom det finns en ras som heter Hermelin, hehe. Så är det obligatoriskt att den ska ha otter-teckning 😉

I satinpäls och sammets-rexpäls. Så då får vi lägga till raserna Liten Rex och Satin 😉

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Hästhoven]
0

Min ras skulle vara en korsning mellan Tysk jättescheck & Fransk vädur, rasen skulle ha tysk jättescheckens färger & teckning, men fransk vädurens kropp & hängöron.

Irmelinis
0

Dessutom skulle jag vilja ha pälsen, kroppen och färgerna från rasen Liten Rex med stora hängande öron som hos Fransk Vädur. Typ som "velveteen rabbit" i USA, fast inte med den engelska vädurens extremt långa öron.  

Som den här, fast med lite kortare öron.
http://www.vlrca.com/

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
1

Jag hade velat ha en engelsk vädurs kropp *HÄR* men öron mer som en dvärgvädur. Och att de landade i en vikt mellan 2,3-3kg. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Kaninernasbästa
0

Belgisk jätte storlek och kropp, men dvärgvädur öron och temperament och ska gå hoppa med hihi :)

Mickis1994
0

Dels skulle jag vilja få fram en vädur på ligger på ca 2,5kg men även en grövre och lite mindre "belgisk hare" med hängöron. Det skulle inte vara så fel! 😉

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Adirfen
0

En blandning mellan Dvv, belgisk hare, och hollänsk kanin i rexpäls. Eller en hare med Otterteckning!!😍

Irmelinis
0

#7 Ja precis! (med rexpäls 😛)

www.alrunans.weebly.com/

Zofie
0

Jag har en dvärghare/vädur ;)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Irmelinis
0

#12 Får jag se lite bilder, snälla? 😃

www.alrunans.weebly.com/

Zofie
0

Orkar inte byta dator så skickar länken till harkaniner iFokus där jag lagt upp bilder på henne :)

http://harkaniner.ifokus.se/discussions/55e366598e0e7439e3004fce-laika?discussions-1

Irmelinis
0

Så himla vacker! Fint uttryck i ansiktet och dessutom fin färg. Står hennes öron fortfarande upp? Är hon mer som en dvärghare eller som en vädur i temperamentet?

www.alrunans.weebly.com/

Zofie
1

#15 Hennes färg fick hon av ren slump, långt bak på pappans sida så finns det en kanin som inte är hare :P (går inte att hitta och jag har forskat långt), som gjorde att pappan till ungarna hade gulanlag.

Änsålänge kan jag inte säga så mycket av temperamentet då hon var helt ohanterad när jag fick henne och jag är tacksam över det faktum att hon ens vågar äta i närheten av mig nu. Men som jag upplever det så har hon fått dvärgharens känslighet.. Öronen står rakt upp.

emms
0

En större modell av fransk vädur med samma härliga temperament, kanske vikten av en Belgisk jätte. Sen skulle dom ha silverfärg, så fint 😍

Emma

Frosstis
0

Är rätt nöjd med de raser som finns.. Men om jag fick ändra något på en holländare hade det vart huvudformen så de skulle ha som en dvärgvädur ett väldigt runt/fyrkantigt huvud istället för trekantigt.

Sxne
0

Jag hade gjort en korsning emellan Angora kanin & Hermelin kanin som skulle fått namnet Angomelin! 😃

/ Lajksjös Kaniner

farvendal
0

#19 Finns typ i USA. Kallas Jersey Wooly. De är något större än hermelin dock, mellan 1-1.5 kg

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

crystalguurl
1

Det skulle vara jätte gulligt med en Hermerlin som har hängöron!😃

Elsaharr
1

Holländare med fluff och dvv öron :D

Zingo ;D