Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1530 ggr
MirakelBetty
0

När fröstänger?

När kan man börja ge fröstänger till tonårskaniner?

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

AkaiTsuki
2

Hört att fröstänger som man köper i butik har ungefär lika mycket energi som en kanin behöver under 1 v = kanske inte så bra

Någon gång om året kanske? 

Hemmagjord beror nog på vad du har på den :)

//Joanna

[Rabbitte]
1

Fröstänger, är generellt väldigt lika gnagarblandningar i sammansättningen - fullt av onyttigheter och det är i långa loppet onyttigt för kaninen.

Jag skulle rekommendera pinnar från t.ex. äppelträd (obesprutade) bladgrönsaker så som romansallad och örter till kaninen då de är mer naturliga godisbitar samt bättre för hälsan i längden!

Fridaaaa
1

Fröstänger är bättre att låta bli till kaniner.
Fröstänger kan man ge vilket ålder som, stort sätt 🙂

Bättre med "nyttigare" godis och även grenar att gnaga på istället 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

camave
1

Tänkte göra egna fröstänger till vintern som lördagsgodis till Svante. Min tanke är att ta tex en liten äppelgren och trä på olika "nyttigheter"

Iden fick jag när jag tänkte "smultron på strå"

Ninwe
1

Att göra egna och ge någon gång ibland är nog helt ok. Köpta fröstänger kan man möjligtvis ge nån gång om året. Men absolut inte oftare. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

[Cocomo]
2

JR Farm har ju såna farmy's som är som fröstänger men det är örter, frukt och grönsaker som är ungstorkade. Ska inte innehålla några bindemedel eller annat skräp.. Vet inte om dom är superbra men dom verkar ju bättre än kräckers fröstänger iallafall! :) Bara ett tips?.. :)

MirakelBetty
0

Gav alltid mina kaniner det förut så nu har jag köpt på mig riktigt många så det skulle räcka :/ Det var ju inte så bra av mig ..

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Mickis1994
2

#7 Men nu har du lärt dig något i alla fall 🙂 Testa att ge bär och frukt istället, färska som torkade. Nyttigare alternativ och fyllda med vitaminer även om de innehåller en del socker. 😃 Sommarbär som smultron, blåbär och jordgubbar har helt klart varit favoriter här hemma

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

tesushie
0

ger endast som super belöning om de varit riktigt duktiga så typ en förstääng nån gång om året

http://www.youtube.com/user/lazyasshika