Sambotråden
Två (eller fler) kaniner som trivs med varann är riktigt mysiga att se på. De kurar ihop sig tätt tätt ihop, tvättar varandra och ger sig ut på bus tillsammans. Därför tänkte jag starta en bildtråd med alla sambokaniner här på KiF så att alla kan få njuta av kärleken mellan två långöron.
Nämn gärna vad kaninerna heter, hur gamla de är och vad de har för relation med varandra (syskon, mor-dotter/far-son osv, random kärlekspar)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Först ut är Tufs och Vera. Tufs är en sjuårig kastrerad hane som tidigare bott tillsammans med sin syster och Vera är en snart fyra månader gammal hona med mycket spring i benen.
De är inte släkt alls och har lite av ett Pettson och Findus förhållande :)
www.hoppfullt.blogg.se
Vilken bra tråd! 😛
Jag börjar med nyblivna samboparet: Dumle & Viola.
Viola är en lejonhuvad dvärgvädur/dvärgvädur på 1 år. Färgen blå. Hona, okastrerad. 10 månader gammal snart
Dumle är en dvärgvädur rex. Havana wienertecknad (ev stickelhårig). Kastrerad hankanin.
De flyttade ihop idag. Är inte släkt alls, bara träffats genom galer när Viola har varit lös i huset 😃 Så är ett "kärlekspar" hihi
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Smilla och Flizan
Flizan är en lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvärgvädur, svart otterbrokad på lite mer än 3 år.
Smilla är en lejonhuvad kanin (ev korsning), zobelsiames havana (tror jag). 1 år gammal
De är halvsyskon, har samma mamma.
Har bott ihop sedan Smilla var runt 4 månader gammal.
#2 Ja, jag tyckte det behövdes en sån :)
Vilka sötnosar du har!
www.hoppfullt.blogg.se
En bild på Elliot och hans dotter Hermione när de fortfarande kom överens och delade på tvåvånings lägenheten (eh..buren). Nu kommer de inte lika bra överens och har enats om att inte bo tillsammans längre. Vi vet ju alla hur påfrestande en liten tonåring kan vara för en stackars ensamstående kaninpappa… ;-)
Bilden blev lite konstig. Den vändes på något konstigt sätt.. :D
#4 Tack, du med 😃
Isak och Akelha har bott tillsammans sen december. De valde det själva, för vi hade först tänkt dela upp buren/rummet åt dem, men Akelha hoppade bara över till Isen hela tiden så vi lät dem bo tillsammans. Innan hade de träffats i hagen.
Isak blir tre år i år, Akelha blir två. Nu har även Nemi fått vara med i gänget ute i hagen, och det känns bra att hon får träffa kompisar också🙂
/Sofia