Burbygge
Jag har planer på att bygga en snygg inomhusbur till kaninen. Den ska vara upphöjd från golvet (ca 40cm) och inte ha tak. Har tidigare haft bokehyllebursvarianten till mina marsvin och tänkte mig nu något liknande fast kaninanpassat. Någon som har några tips? eller vet någon bild på tidigare bygge?
Spännande! Följer absolut :D
Hälsningar Lurvas11
Någon typ av tak tror jag att du behöver ha, om du inte gör buren åtminstone metern hög. Kaniner är som känt goda hoppare och tar sig enkelt över de flesta väggar, särskilt om det finns sitthyllor och hus i buren. Men det beror ju såklart på hur snälla kaniner du har ;)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
För ett tag sedan var jag på besök hos en bekant som hade 2 utomhusburar i vardagsrummet som hennes kaniner bodde i (hon hade även en "rasthage), vilket låter lite vansine för mig som har mina kaniner ute och i ett kaninstall men jag tyckte att det var jätte fint hemma hos henne när jag såg det med egna ögon. Nu vet jag ju inte hur du ska bygga men en idé kan ju vara att kolla på olika uteburar och bygga e
för inomhus bruk. Lycka till!
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
#2 Tror det är lugnt, hon hoppar inte över en kant på 15 cm förutom ner i soffan, så den sidan får stängas för. I övrigt är hon inte så vild av sig precis ;) Kommer ju som sagt inte ha buren direkt på golvet.