Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2701 ggr
Emmetem
0

Kaninhane till avel!

Har en kaninhane här hemma till Avel :)

Namn: Vitsippans Kalle
Kallas: Knut
Född: 9/6 -12
Stamtavla: Ja
Färg: Vit blåögd

Fader: Vit blåögd hermelin, 94,5p
Moder: Vit blåögd hermelin, 94p
Farfar: Vit blåögd hermelin, 96p
Morfar: Vit blåögd hermelin, 96p
Farmor: Vit blåögd hermelin, tysk härstamning
Mormor Vit blåögd hermelin, 95,5p

Aldrig utställd förut - men ska så småningom ställas ut.
Har har ett underbart temperament och så så gosig så det är inte sant.
Men har även en massa spring i benen och rejsar gärna runt på köksgolvet när han känner för det.

Väntar själv en kull med denna sötnos och tror inte att ungarna kan bli mer än underbara.
Pris diskuteras.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Emmetem
0

Ska tas med till Husdjursmässan i Karlstad 27-28 april så PARNING kan ske då! :)

Emmetem
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puttiputt! :) Knut har fått 2 lyckade kullar och ungarna är jättefina :)

Summerdogs
0

Hej!

Jag ska köpa en hona fram i augusti som är rysstecknad hermelin! Jag ska ha henne till utställning osv. I framtiden då hon är i rätt ålder så hade jag gärna lånat din herre 🙂

Emmetem
0

#3 Jadå, låter super! Då är han förhoppningsvis utställd också! Pojkvännen ska bara skaffa körkort först 🙂

Summerdogs
0

Toppen! Jag kommer då säkert att göra en tråd där jag söker en hane. Jag lägger till dig som vän så kommer jag ihåg att ta kontakt med dig 😃

Emmetem
0

#5 Jadå, ingen fara! 😃 Knut kommer finnas i Avel i flera år till - så du har tid ;)

Summerdogs
0

Underbart att det finns hanen i rätta färgen och som jag nu vet är tillgänglig :)

ninor
0

Hade varit perfekt om det inte varåt så långt bort. Ni åker inte förbi Sthlm något? ;-)

Emmetem
0

#7 Haha, ja det förstår jag :) Helt underbart temperament har han också!

#8 Tyvärr så gör vi inte det! Men annars kanske det finns något på Transport iFokus?

ninor
0

#9 Vill undvika långa transporter så långt som möjligt. Finns flera hanar här i krokarna jag kan låna isf.. Men Knut är fantastiskt fin och jag har siktat in mig på att min nästa kanin blir en vit blåögd hermelin, så det hade varit "kul" med honom. Men men, någon gång i framtiden kanske. :-) 

Iofs är min mamma resande säljare och åker då och då till Karlstad, så möjligtvis skulle det gå att ordna. Får fundera på det. :-)

Emmetem
0

#10 Ja Karlstad är jag i rätt ofta! Det skulle passa superbra då i sådana fall :) Ja det är bara att höra av dig om du är intresserad!

Summerdogs
0

Vart bor du? :)

Peak303
2

#3: Blandar du vit blåögd och ryssteckning blir det inte godkänt för utställning om du nu ska satsa på utställning. :)

TS: Riktigt snygg hane :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Emmetem
0

#12 I Åmål! :)

#13 Tack så mycket! 😊

[cindy2013]
1

Din kanin är mycket vacker :)

[Luppa]
0

Som sagt, vill man ha utställningsbara ungar så ska man INTE blanda in vit blåögd i annat än just vit blåögd. Men det var en fin hane!

Summerdogs
0

Räcker att en säger det en gång ;)

[Luppa]
0

#17 Det stod om vit bö + ryssteckning, jag ville förtydliga att det gäller alla andra färger ;)