Vad är detta?
Ser ut som kirskål, går att ge
Ja det tycker jag med men var lite osäker ^^
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Men då vet jag, tack! :)
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Kirskål, skvallerkål eller kers (Aegopodium podagraria) är en av de mer storväxta, upp till 80 centimeter hög, och bredbladiga flockblommiga växterna, vanligen mycket förekommande i skugga och god jord, som i parker och gamla trädgårdar, men sällsyntare i lundar och skogsängar. Genom sina långa rötter blir den lätt ett besvärligt ogräs. Bladen är två gånger 3-fingrade.
I Sverige är kirskålen inskränkt till den sydliga hälften av floraområdet.
Innehåll
[göm]
Användning[redigera]
De späda bladen kan anrättas som kål - därav de vanliga namnen kirskål, skvallerkål och svallerkål, eller som spenat till stuvning, i omelett med mera[1]. De är även användbara i sallader och i pesto.
Kirskål infördes till Sverige av munkar, som läkeört mot bland annat gikt, och som grönsak. Därefter har den förvildats och spridit sig ordentligt, för att numera räknas till ett av de vanligaste ogräsen.[1]
det är jättenyttigt för kaninen! Men om den aldrig innan har ätit det får du ge i små mängder så magen kan hinna att "känna igen sig" och sedan öka.
Frida
Måste man torka kirskålen innan man ger eller kan den vara "färsk"? :)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#7 du kan absolut ge den färsk. Kan garantera att kaninerna kmmer att älska det ;)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Vi har sånt i vår trädgård och det gillar mina kaniner :)