Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 321 ggr
spacesheep
3

Jag är så stolt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I skrivande stund ligger Mello i mitt knä och slumrar, som vanligt när jag sitter vid datorn. Han är den absolut keligaste och mysigaste kanin jag har träffat, och jag är så stolt över att jag har lyckats uppfostra honom såhär! Som okastrerad hane är han rumsren och varken skvätter eller visar dominans, lugn som en filbunke och helt enkelt fantastisk.

Den största stoltheten smög sig däremot fram i våras. Två av mina vänner fick träffa Mello och blev helt fast. När han kröp upp på den enes axel och pussade henne på kinden var hon förlorad till kaninvärlden. Ett par månader senare skaffade de båda kanin vilka är jättemysiga de med, och från dag ett har jag fått hjälpa till med tips? och trix för att de "vill att kaninen ska bli lika go som Mello". Åh vad jag blir stolt! Min lilla bebis är en förebild, och så uppskattad! Man känner verkligen att alla långa timmar man lagt ner på att träna, dalta med och sköta om den lille betalar sig. För nu är han fantastisk på alla sätt ❤️

Jag kan ha med honom överallt utan problem. När vi reser, tar promenader, sitter och pluggar eller till och med möter vänner i parken. Som en liten hund fast ännu bättre. Jag är så glad att jag beslutade att skaffa kanin för två år sedan, trots att folk sa att det var ett "husdjur för barn". 

Såhär klängig är han när man gör något. Ska alltid vara med, och springer mellan mig och min sambo för att kunna umgås med båda. ❤️