Ålder vid kloklippning
Hur gamla var era kaniner när ni började klippa klorna?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag började klippa Engla vid ungefär 4½-månads ålder & det gick jättebra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag började samtidigt som du :)
Jag klipper klorna på ungar 1-2ggr före de flyttar hemifrån.

Ja, Hampus var lite mer än 10v. när jag fick han, så han var nog ca. 5 månader, möjligtvis 3½ :)
När dom var ungefär 4 månader.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Niike kommer jag inte ihåg, och Fia hade jag inte när hon var liten så henne började jag klippa klorna på när hon var vuxen. Alpha är drygt 2 månader så jag har inte börjat klippa klorna än. Försöker däremot vänja henne vid det genom att jag håller på lite med hennes tassar och klor, så hon är van när jag ska börja …
jag klippte nog ganska snart efter att jag fått hem henne så hon var väl drygt 2månader…klippte förståss mycket lite men skönt att få bort det vassa och samtidigt börja vänja henne :)
Jag har börjat klippa av de små "knivarna" på Isaac. Hans vassa klor gör jäkligt ont :P
- Mvh Emma
Vet inte riktigt

Jag började typ vid 4 månaders ålder.

Vet icke

Mina uppfödningar; 8 veckor gamla, precis innan flytten
Kaniner jag köper in som inte är klippta: 3mån elr vid behov.
eskimå är lite drygt 10-11 veckor, jag har försökt klippa lite, men gud, han drar till sig tassen och sen blir jag fegis och tror att jag ska skada honom.
men jag behöver alltså inte börja riktigt med klippningen än ?
han klipptes strax innan vi hämtade honom lite grann…

Ingen aning XD
kommer inte ihåg ^^ var så längesen jag klippte de för första gången :P
Lite olika, Roxys klippte jag två veckor efter jag köpte henne, när hon var 10 veckor alltså. Sen har jag klippt lite efter behov typ..
Kommer inte ihåg… Tror jag började vid kanske 4 månaders ålder..

Jag kommer faktiskt inte ihåg… På Cinnamon klippte de klorna när vi köpte henne, och då var hon väl åtta veckor ungefär…