Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1416 ggr
minaninar
32

Trakassera medlem

Så, jag vill bara säga att även jag är negativ till de förändringar som skett här. Jag stödjer således antingen en förändring till mer sällskapskanininriktat prat, eller en ny sajt för just detta: sällskapskaniner.

Jag orkar inte delta i allt detta bråkande och jag anser att ett visst gäng här i skrift varit genomgående väldigt otrevliga och går mer till personangrepp än de håller sig till fakta, och säger att "skönt när den och den försvinner" samt ren utmobbning av en medlem som orkat stå på sig för sin syn på saken osv.

Då dessa splittringar i synsätt är så pass giftiga så undrar jag ju om det inte vore bättre med ett sällskapskaniner i fokus så behöver inte detta ständiga hat blossa upp. Det är så destruktivt.

Men jag tycker att säga till en annan medlem att "du har förstört sajten" - vad är det? Här tycker jag kanske att sajtvärdar o Medarbetare har ett ansvar och gå in och säga att så där säger man inte till andra. I synnerhet när det är en liten ettrig grupp som tillsammans säger att den här medlemmen är helt ensam och att hon förstör.

Men hon är inte ensam. Ville jag bara säga. Men ja orkar inte bråka med er. Jag försöker koncentrera mig på att när jag är här så försöker jag välja att svara om någon behöver hjälp med något då jag tycker det är bättre sätt för mig att använda min tid. Men hon är inte ensam.

Frosstis
8

Håller med dig. Jag skulle bli medlem på sällskapskaniner iFokus om det fanns, för jag orkar seriöst inte med kanin iFokus just nu. Jag har inte deltagit i disskusionerna (förutom någon enstaka kommentar), men jag skulle helst slippa de. Och sen har några personer sagt att inte "mata trollen", men ändå så har det fortsatt av vad jag sett. Suck!

slarvigt
5

Jag håller också med.

ninor
11

Håller också med, fast det är ju inte heller ens fel att två bråkar. Jag anser nog att båda sidor har gjort fel. Men det är väääldigt mycket hat och nedtryckande på en enskild individ - och det är aldrig ok.

Och jag som i stort sett är inne på KiF hela tiden har senaste dagarna börjat fundera på om det är värt det. Det är somliga som verkar vara här för att bråka. Så har det varit även förut, men senaste dagarna har det blivit ännu tydligare. Jag är här för att läsa om kaniner, och lära mig mer. Inte för att bråka eller se andras bråk. Tycker det har gått till överdrift, och KiF är inte längre någon rolig sida, utan snarare en sida som slukar massa energi..

[Guldvingens]
15

Och nu när det äntligen lugnat ner sig så skapas det en ny tråd… Det hade kanske varit mer lämpligt att ta direkt kontakt med sajtvärden och ta upp ditt missnöje.

Jag kan inte se en enda x-märkt tråd i news-feeden just nu, kan du? Har det varit något tjafs alls i dagens trådar? Nej. Så ta detta istället privat, så vi kan bibehålla det här lugnet som vi återfått.

Mvh

DivinA
8

Det är på gång en större förändring är allt jag kan säga. Och den förändringen kommer lösa allt tjafs. :)

[Rabbitte]
7

Kunde inte sagt det bättre själv - bra skrivet!
Intresset försvinner med all negativitet som råder.

Thowas
6

jag har oxå sett flertal inlägg där medlemmar blir trakasserade och sajtvärdarna verkar inte göra ett piss!    medlemmar som trakasserar borde få en varning och sen bli portad.  sajtvärdarna har ju ett ansvar att alla andra medlemmar ska trivas

skärpning!!

Summerdogs
1

Synd med bråk osv.. 😐 Men jag bläddrar bara vidare då jag ser en sån onödig bråkig diskussion så mig rör det inte direkt

fossingen
2

Om de ska ta in fler Medarbetare blir det nog mycket lättare att välja vilka, eftersom flera medlemmar har "visat sitt rätta jag" i flera trådar. Det är ju en fördel i alla fall :)

tesushie
0

vi har väldigt få Medarbetare och en Sajtvärd som aldrig är inne säger inte att det är deras fel men ja ni fattar de har tagit sig vatten över huvudet eller vad man ska säga, Det  är det rena rama kaoset på sidan känner att antingen skapar vi ett sällskapskanin i fokus eller så byter vi Sajtvärd och tar in fler Medarbetare för så här kan vi inte ha det .

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

dermot
15

Ni förstår väl ändå att även Sajtvärd och medisar har ett liv utanför iFokus också? De kan inte sitta här vareviga dag, timme, minut och se så att alla sköter sig. De gör så gott de kan så att alla ska trivas och må bra. 

Många här inne är vuxna - även om majoriteten nog är ungdomar och barn - och jag tycker att man ska ta sitt ansvar oavsett ålder, men en vuxen eller äldre ungdom har väl ändå tillräckligt med vett för att föra en diskussion på en mogen nivå? Sen är givetvis alla människor och misstag händer, samma sak när folk trycker på ens "knappar" och vips är man kokande arg. 

Tycker bara att det skyfflas över så mycket ansvar på de bakom sajten, vi vet inte hur de har det i livet, om de har mycket att göra, har barn som ska matas, tvättas och tas om hand, har heltids och/eller extrajobb. Visst kan man lägga över chefsrollen till någon annan, om än för ett tag, men jag tycker inte att det har gått så långt, de är inne, de har försökt styra upp. Sen att folk inte lyssnar är en HELT annan femma.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Bolten]
5

Hade varit bättre att ta de med sajtvärd/fixa en ny sajt och sluta dra upp det och sluta klaga.

Jills
10

Jag håller också med att det har förekommit hårda ord från många olika medlemmar.

Och Sajtvärd och Medarbetare har alltid ett ansvar MEN det största ansvaret ligger alltid på individen som skriver sitt inlägg.

Dock håller jag med vissa föregående talare att det kan vara bra att ta detta via PM med en Medarbetare, istället för att skapa en tråd som ytterligare bidrar till det dåliga forumklimatet och bara häller vatten på kvarnen, så att säga.

[Bolten]
0

#13 Väldigt bra skrivet!

[lucke]
7

Det kan ju vara så att man öppet vill visa att man stödjer det- enligt vissa här- sk "Trollet". Då är det inte så konstigt att man skapar en sån här tråd tex istället för att PMá medarbetarna…🚬

Melao
4

#13 Ja visst är det personen som skriver inläget som har ansvaret, kanske är det just därför som TS väljer att göra en öppen tråd så att alla kan se. Det är ju ganska meningslöst att pm:a Sajtvärd om det är enskilda medlemmar som "borde läsa". :)

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Jills
0

#16 Man pm:ar en Medarbetare om man anser att det finns medlemmar som inte sköter sig, så kan medarbetaren titta på detta och säga till de medlemmer som måste sägas till.

Alternativt skickar man själv ett PM till de enskilda medlemmar man anser behöver det.

Sen får jag väl upprepa mig själv igen, att en sådan här tråd "ytterligare bidrar till det dåliga forumklimatet och bara häller vatten på kvarnen, så att säga."

Och jag vet att jag själv också gör det genom att överhuvudtaget skriva i en sådan här tråd, så det här blir mitt sista inlägg i tråden.

MirakelBetty
5

Felåt, men orkade inte läsa alla kommentarerna. 
Från att vara ett roligt, aktivt forum till att bli Dem VS Dem så blidde det mindre Kif-tid för mig. Man pallar inte när folk bara spyr galla över varenda tråd och skapar trådar och spyr galla över att andra spyr galla eller försöker häva pajkastningen och provocerar ännu mer.  

Hoppas endå att vi kan skapa en fin stämning här eller på annat kaninforum i fortsättningen där man kan hitta på saker och skriva till varann för att det är roligt och inpirerande. Inte för att bråka. 

Det bästa med Kif är att vi är så MÅNGA som är aktiva! Roligare för då är det större chans att få svar på sina inlägg och sen kan man ha en större diskusison (läs: diskussion, EJ sandlåde-bråk)! 

Tycker faktiskt att alla ska skärpa till sig, hänger mycket hellre här än på någon annan sajt eftersom jag tycker att det är fler medlemmar överlag som är trevliga här än på övriga djursajter. 

🌺 Tack till alla roliga, fina, intressanta, snälla människor på Kif.

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

DivinA
4

#17 där sa du något som du själv borde ha gjort istället för att starta påhoppstrådar ;)

Zabbio
4

Ville putta in denna tråden :) Med tanke på gillamarkeringar är vi många som försökt lägga tjafset bakom oss och starta om på ett trevligt sätt (kanske bättre om det inte varit så anonymt, dock? )

Jag har inte sett några nya trakasseritrådar efter denna, fast jag har iofs inte varit här så mycket.

http://kanin.ifokus.se/discussions/51b75fd68e0e745462000b82-allt-detta-om-x?discussions-8

Min enda önskan bakom det tjafs och den argumentation jag har fört, har varit ett Kif där ALLA är välkomna. Både produktion och sällskap. Jag har inte velat skyffla slakt i ansiktet på någon (har flera gånger sagt att speciellt slakt och dyligt kan gärna vara dolt, men inte övrig hantering av produktionskaniner), men däremot vill jag kunna skriva en tråd om mina köttkaniner utan att behöva smyga med deras syfte och utan att tråden förvandlas till ett minfält av OT-diskussioner.

Jag tror fortfarande att det är nyttigt för alla parter att samarbeta.. det är nyttigt för köttfolk att påminnas om sällskapssidan (tex ofta se exempel på att kaniner är smarta, sociala djur som behöver berikade miljöer, så att man inte fastnar) och nyttigt för sällskapsfolk att se produktions-sidan. Dessutom är det nyttigt för alla att samarbeta och respektera olika uppfattningar.

Det finns ett forum - I USA där klyftorna mellan produktion och sällskap är ännu större än här - som är min förebild i detta. RabbitTalk har både utställnings och sällskapsfolk. Det är mycket produktion, visst, men man är trevliga mot alla oavsett syfte med kaninen och även sällskapskaniner. Det hade varit trevligt med ett svenskt forum med samma mentalitet, sen måste inte produktion väga över på detta forumet för det.

Jag känner mig inte riktigt välkommen här alls, trots att jag anser att mina kaniner lever ett riktigt bra kaninliv så länge det varar och trots att produktion har blivit öppet. Jag har inte haft för avsikt att jaga iväg någon, eller förstöra för alla. Jag önskar bara ett trevligt forum där alla är välkomna, eller där man helt enkelt bestämmer sig för att det bara är för sällskap och då kan jag ju sticka oavsett. Men det är väldigt trist att medlemmar tar illa upp för att även vi vill få synas och inte gömmas undan, i ett forum som har en kategori även för oss.

Säg att jag inte är välkommen att visa mina burar och prata om mina kaniner i den öppna delen, pga deras syfte. Att jag inte helt enkelt ska få säga ''de är avsedda för produktion" i den öppna delen när någon frågar varför jag inte vill sälja av hela kullen..  Säg det, så lämnar jag forumet. Jag vill inte ta det ifrån er, jag vill bara få plats här jag också.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Stinastygg
6

#4, #12, #17: "Den som träffas av stenen skriker"…

Det här ska inte på något sätt tystas ner. Även jag ställer mig på den utpekade - och ännu så tappra - medlemmens sida. 

🏆 och 🌺 till dig DivinA_NovA för att du fortsatt att stå upp för det du tycker är rätt, trots all skit du fått slängt både rak i ansiktet OCH bakom ryggen, underförstått m.m. Du är min KiF-hjälte!

😡och 🤮på alla de som deltagit i denhär "häxprocessen" mot ovanstående medlem.

Heders till TS som visar både stake, hjärta och ryggrad med denna trådstart. Väldigt stolt över dig!

PS: Bara för att denna tråd startats öppet så tror ni väl inte på fullt allvar att ingen kontaktat admin via PM, också?

DivinA
2

Kram på er härliga människor!!!

[Guldvingens]
6

Tack Stina för att du gör det enkelt för mig. Tydligen så är man en bra människa om man står upp för sina åsikter som är likadana som dina.

Medans vi som har andra åsikter får bara en massa skit slängd i ansiktet av dig, Divina, minaninar mfl

Nu lämnar jag Kanin iFokus, och håller mig till de forum som ger mig något, och inte bara en massa skit. 

Tydligen så är det okej att trakassera folk som sysslar med produktion, och en sådan sajt vill inte jag vara kvar på..

[Bolten]
4

#23 Nej de får du inte göra 😭 Vi behöver dig😮

[Rabbitte]
2

#23 Funderar allvarligt på att ta samma initiativ. Tråkigt, men känns bättre på något sätt🌺

[lucke]
3

#21 Väl rutet👍

Inlägget är låst för nya kommentarer