Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 614 ggr
Frosstis
0

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är detta för växt? :) Det växer i våran slänt, MASSOR, och vi har gett kaninen det och han älskar det :)

tlover
0

Det ser ut att kunna vara en baljväxt (till vänster om munnen finns det en liten växtbit som ser ut att vara dom delar av baljväxter som "håller sig fast" när dom klättrar) jag ger inte baljväxter till våra kaniner då dom är gasbildande (eller ja det kan ju slinka med nån då och då men jag ger inte koncentrerat)

men jag är inte säker på det avståndet (sen kan jag ju inte alla växter heller så jag aknske inte vet på en bättre bild heller)

men många anser olika i det ämnet, jag är kanske för feg, men jag är heldre det än alternativet.

l'm back

CurreKanin
0

Vicker. Jättepopulärt även i torkad form. Vad jag kommer ihåg kan det ges i stora mängder, då det är en gammal foderväxt. Ge dock hellre i måttliga mängder eller kolla i litteratur.

tlover
0

Är det vicker så är det en baljväxt jag själv skulle inte ge det i stora mängder då även om endel gammal kunnskap är bra så är inte all det och när det gäller gasbildande mat och kaniner tar jag helldre det säkra före det osäkra

l'm back