Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2544 ggr
Inaarah
3

Klotterplank #243

Glad sommar! ☀️

Lurvas11
0

Etta igen! :)

Klippt Leos klor idag :)

Hälsningar Lurvas11Glad

NaDa...
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår tävlade jag i Nordea cup mad Elvis. Han gick på 28 fel sammanlagt xD
Tror att han ska få en låååång paus från hoppningen nu. :)

Så blev jag också klar med nya hagen idag, 160x190 cm stor och 70 cm hög. Inte den största, men den funkar bra för ninerna. :)
Virket är också 100 % återanvänt från lastpallar och olika byggen här hemma. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
1

Trist att helgen går så snabbt :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
0

#2 Vill också bygga en Hage! Grr..

NaDa...
0

#4 Bara o bygg! ;) Den där kostade mig 10 € att bygga, alltså ca 120 kr. :)

~ Kram Nadja ♥

Inaarah
0

Verkligen sista rycket i skolan nu - men snart är det äntligen över! Ska finslipa lite på språksociologiredovisningen till i morgon och sedan läsa igenom inför kursprovet i engelska på tisdag. Efter det är det inte en enda skoldag kvar, även om avslutningen inte äger rum förrän den elfte.

[Djurlinnea]
2

Hela helgen har varit upp och ner, felvänd och helt kaos. Min lilla gumma finns inte längre och jag saknar henne så det gör ont.. Aldrig har jag känt en sån här saknad efter en kanin som nu..

NaDa...
1

#7 Kram ♥

~ Kram Nadja ♥

Dvärgvädur
1

Köpt transportbur och belönings "snacks" till ninen. Självklart glömmer man själva klickern! 😕

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

AkaiTsuki
1

Alltså fan, jag som gjort rent fönstret, har fått en fågelskit på den! Även om den är liten så kommer tanterna definitivt klaga

//Joanna

Frosstis
0

#5 Jodå det är inte pengarna som är problemet.. it's the parents 😡 Dom tycker att eftersom han bara är här i 2 månader till så ska jag inte bygga en Hage.. :( Men jag får ta och köpa fler kompostgaller istället, om än dyrt.

NaDa...
0

#11 Aj då.. :S

Om inte Carmen var dräktig förut så är hon det nu.. Hon lyckade rymma ur nybyggda hagen genom ett vääldigt litet hål. Ut till Coco som sprang runt ute. Jag var nere o städade kaninburarna så vet inte hur länge de hade hållit på innan jag fick fatt dem. *Suck* 🤓

~ Kram Nadja ♥

[Kajsaa_00]
0

#7: 😕

ninor
1

Har hemtenta denna vecka, plus att jag kommer dom flesta dagarna och behöver börja flyttpacka. Är lagom stressad..

[Kajsaa_00]
1

#14: Vad är hemtenta? 🤔

Fridaaaa
1

#15 Det är som en kombination mellan att skriva uppsats och prov kan man säga, svårt att förklara, vi kommer ha det nu 5-7 juni också. Man skriver mycket eget och utgår en del från kurslitteratur osv (så har vi det i alla fall). Svårt att förklara hehe

ninor
4

#15 På en hemtenta får man oftast uppgifter/frågor att besvara. Dock måste man ange källa och koppla allting till kurslitteraturen (skolböckerna). Så jag kan inte bara svara på frågan, utan jag måste även kolla vad det står i böckerna och koppla ihop mitt svar med det. 

I min hemtenta jag har nu ska jag till exempel göra en förhandsbedömning och en utredningsplan enligt en viss metod som socialtjänsten använder (pluggar till socionom), skriva en påhittad familj och beskriva den i tre generationer, beskriva hur jag bedömmer försörjningsstöd, beskriva hur jag hanterar en LVM anmälan (lagen om vård om missbrukare). 

Rena grekiskan om man inte pluggar till socionom och är lite yngre kanske. :D

[Kajsaa_00]
0

#17: Hehe aa, känner mig lite överlägsen vad det gäller kunskap 😂Alla är typ 20-25 🙂

Fridaaaa
0

#18 Här inne? Jag tycker det är väldigt blandat och har flera ligger mellan 13-17 års ålder 😛
Överlägsen?

[Kajsaa_00]
0

Haha oj, underlägsen 🤪😉

Fridaaaa
1

#20 Haha tyckte att jag inte fick ihop det 😛

---------------------------

Nu är det skönare ute, skönt. Ska ut med kaniner i Hage tror jag:)

[Mi-rand-a]
0

sommarn varade i 2 veckor, nu är de kallt å eländigt igen :(

Frosstis
5

Tror jag dör så söt Francis är! Har han på mitt rum, så ligger han i toalådan (en miniduna med toa-lätt) och så gräver han in allting bakom benen, slänger sig på sedan och ligger och myser ♥ Och så somnade han så på sidan, och sen när han vaknade låg han kvar på sidan och tvättade sig! Sååå gullig ♥

[Rabbitte]
0

#23 Sötnosen! 
Har aldrig förstått varför alla små kaniner ska sova i toaletten, men mina gör det med - är väl något universellt kanske🙂

Frosstis
4

#24 Det är ju superskönt ;);) xD

har en ännu sötare bild;

så jäkla gosig!

NinaLotta
0

Snart e det dags! På fredag fyller jag 14 år!;) Och på lördag fest med kompisarna;)

[Djurlinnea]
0

Helt sjukt, det är skolavslutning imorgon!😃

[Kajsaa_00]
0

#27: Vaaa?? Vi slutar nästa fredag :( Vart bor du? 😃

[Djurlinnea]
0

#27 I en by utanför Luleå ^^

NinaLotta
0

Vi slutar också den 14 juni.

ninor
0

Här i stan tar gymnasieeleverna studenten om två dagar, på nationaldagen (WTF?). Själv har jag haft min sista dag i skolan, men har hemtenta nu. I min hemstad har många redan tagit studenten (av de som har åldern inne, vill säga). Högstadiet osv har nog inte slutat riktigt än.

Peak303
2

Har inte haft en lugn stund sedan förra veckan. Imorgon är det min student! Som jag har längtat!! Men nu känns det tråkigt att gymnasiet är slut D:

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Rabbitte]
1

Jag studerar till och med sista juli och ska jobba samtidigt, men kvällarna är ju långa och ljusa så då får man hitta på saker med sambon. 
Grattis alla som tar studenten🥳

Fridaaaa
0

Jag ska på student idag, min kusin tar studenten idag 😃
Men även här i Blekinge tar dem olika dagar.

[Kajsaa_00]
1
Frosstis
0

jag får sommarlov nösta onsdag :) idag sprang vi det sk. broloppet, det är 5,5 km och man ska även springa lver angeredsbron, stannade inte en enda gång påvägen dit! sen stannade jag efter bron för jag fick min jäävla huvudvärk, den förstör så himla mkt!! usch! och så kände jag att jag fått blåsor under fötterna..hur jobbigt? kan ite gå nu:( sprang iaf 36,6 minuter :)

Dvärgvädur
0

Har en fråga jag vill ha snabbt svar på!

Har kaniner varma tungor? Eller får de det när de nyss har tvättat sig?

Min kanin slickade nyss mig och hon hade väldigt varm tunga, inget jag tänkt på förut…

// Johanna

AkaiTsuki
2

Lagomt tjusig bild på Akkio❤️

Dagsfräsch

//Joanna

NinaLotta
0

Bara Två dagar kvar;)

Dvärgvädur
0

Någon som vet? D:

// Johanna

NinaLotta
0

#40 jag vet tyvärr inte:/ Men kanske det e som du sa att det blev varmt efter hon hade slickat.

Dvärgvädur
0

Nej det var varmt när hon slickade. Men hon hade tvättat sig innan så kan ju vara det, att hon strök tungan mot pälsen så snabbt, eller så har de som vi, varma tungor. Ville bara veta för att det var intressant🙂

// Johanna

Frosstis
1

Ja dom måste ju ha varma tungor, alla har ju det :p känn på din tunga, det är ju inte så att den är kall :) man har även en varm mun för att kunna smälta maten, liksom om du har en maräng och lägger den på tungan smälter den ju ^^

ninor
0

Jisses vilken dröm jag hade i natt. Avlivade en av mina kaniner i november, men drömde i natt att veterinären inte alls hade avlivat henne och att hon fortfarande levde och att jag var riktigt, riktigt förbannad över att veterinären kunde göra någonting sånt :P Kommer till och med ihåg vad jag skrev på facebook, och här på KiF haha..

[Djurlinnea]
0

Sommarlov, 10 veckor och 3 dagar ledigt! :D

Fridaaaa
0

Lämnar in tentan ikväll sedan är det LOV!
Eller ja, ska sommarjobba men fri från skolan 😉

Peak303
2

Nu är min gymnasietid över! Så nu håller jag tummarna om att jag kommer in på programmet jag vill läsa. Vilket jag inte får reda på för ens om typ 1 månad D:

-'  Malin Hultman

NaDa...
0

#47 Var ska du gå? :) O grattis igen!!

~ Kram Nadja ♥

Peak303
1

#48: Tack :)
Jag har sökt in på högskolan i Malmö, Kristianstad och Jönköping. Hade velat komma in på den i Jönköping då det egentligen är det programmet jag vill läsa. Men då måste jag flytta. Och vet inte hur jag ska göra med kaninerna då D:

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#49 Hoppas du kommer in! Vad är det för program du sökt?
Hoppas det löser sig med kaninerna. Synd att de lämnar ut besked så sånt 😕 Tänker, på att hitta lägenhet osv också innan skolstarten.

Peak303
0

#49: Hoppas det samma! :)

Jo det är tråkigt, känns som om de borde meddela det tidigare!
Det är webbdesign, mer eller mindre. Den i Jönköping är mer inriktat på de jag vill och de på de andra skolorna är lite mer blandat har jag för mig. :/

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#51 OK Vad roligt 🙂 Hoppas du kommer in på den du vill.
Ja jag kommer ihåg när jag fick besked förra året, som tur är skulle jag inte flytta men hade fått pendla beroende på vilken jag hade kommit in på. 🙂

Dipsie'n'Poo
0

Kaninerna var ute från 11.30 - 22.30, haha 😃

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

NaDa...
4

Idag slutar jag 9an Woop woop! :D

~ Kram Nadja ♥

NaDa...
0

Idag slutar jag 9an Woop woop! :D

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

Palla vissa människor!
Men, ingen kan förstöra mitt toppenhumör idag! 
Helg plus sommarlov, kan det bli bättre? 😃

NinaLotta
0

Fjortis nu;)

NaDa...
1

Kom nyss hem från 9ornas avslutningsfest. Och var stolt en av de få nykteristerna där. :))Men har fettat chips o vila, blivit myggbiten och spelat kort. Bra kväll! :D

~ Kram Nadja ♥

[Djurlinnea]
0

Spenderar en fredagkväll med hunden och kaninerna. Vill bara bort från allt och alla, en underlig känsla jag aldrig känt förut.. Jag trivs här, men vill göra något nytt..

Smullis
6

Ska kolla på valpar sen 😃 Iiiiihhh!!! Dock får jag inte köpa nån D:

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

MarHai
5

Köpte en ny tv idag! Shit vad bra det blev i vardagsrummet :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

NaDa...
0

Åhh, hittat ett band som jag tycker så mycket om! :D
Men nu måste jag lämna spotify och gå ut och städa kaninburarna, det är ju inte så tokigt det heller. :)

~ Kram Nadja ♥

Saffran.
1

Nu har jag Insider! Yey! 😃

[Djurlinnea]
0

Knappt sovit alls sen i fredags.. somnat och väckts av antingen åska eller annat.. Min dygnsrytm är så gott som förstörd för ett tag framöver.. :/

lovisakåre
0

2 dagar kvar i skolan sen ska ja mysa med Cleo dagarna långa. O umgås med min pojkvän :D "inte för att skryta" 😃😉🤪😛Hare gött! Glad sommar :D

Älskar mina djur cleo,zigge,ozzi,kurre,findus,grållis,puttelina,kajsa...♥

NaDa...
0

Kanin på rymmen och katten hoppade med klorna först från 1,5 m höjd på min fot när jag satt på knä (dvs, på undersidan av foten).
Det var bara att halta efter lilla Mando som satt utanför rasthagen och ville in igen. ;)

~ Kram Nadja ♥

Smullis
9

Ohsnapshitholycrap!!!!!!!! JAG SKA FÅ EN EGEN VALP!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

..Jag tror mitt hjärta har stannat lite 😐

Fridaaaa
0

#67 Åh roligt! Vad för ras? 😃

Smullis
2

#68 Dogue de bordeaux! 😃 En liten tik :)♥

Fridaaaa
0

#69 De är läckra! Hoppas ni lyckats hittat med bra linjer, för är tyvärr mycket sjukdomar på rasen fortfarande 😕
Men de är ljuvliga! Träffat några stycken och valpar ska vi inte tala om! hihi 😃

Smullis
2

#70 Verkligen! Ja det finns rätt många sjukdomar och problem i rasen och det är synd. Vi hittade iallafall en kombination vi tyckte om :) Hihihi ♥ 😍

Smullis
2

Och kombinationen var friskt också såklart ;)

Fridaaaa
0

#71 Härligt! 😃 Vill se bildbombning sen hihi

Smullis
1

#73 Ja den här gången måste jag allt visa bilderna! Är så dålig på sånt annars xP

Fridaaaa
0

#74 hehe 😛

Frosstis
0

GRATTIIIIIIIIIIS :D

Smullis
0

#76 :D ♥

[Rabbitte]
6

Våra små hjärtan❤️

[Kajsaa_00]
0

#78:😍

[Kajsaa_00]
0

#67: Åhh vad kul!!!!!!!!!!!!!! 🙂😃

Smullis
0

#80 Ja! :D

Fridaaaa
0

#78 Naw! 😃

Peak303
4

2-4 dagar kvar :'D

-'  Malin Hultman

Frosstis
0

Åh jag vill ha en kaniin ♥ har fått upp ögonen för fluffiga lejon.. Först var det dvv, sen var det fluffiga kaniner, sen var det större kaniner som rex, BJ och TJS. Nu har jag insett att det kanske är de små kaninerna som passar mig, och fått upp ögonen för lejonkaniner xD De är ju för söta! Ska se mina betyg på torsdag, och säga till mamma: "räcker inte det här för bella?" :p helst av allt vill jag ju ha tillbaka bella eftersom hon totalt skuttade rakt in i hjärtat men jag vill samtidigt ha en fluffig kanin, och gärna en unge som jag kan ha från början och få den till den kanin jag vill ha. 

föressten så klippte jag klorna på francis idag!! tog framtassarna, det gick jättebra fastän båda var nervösa. Dock vågade jag inte ta tummarna hehe. Sen skulle jag ta baktassarna men de var svåra att nå. Så jag försökte lägga honom på rygg i mitt knä men han sprattlade och vill ner till marken igen xD Så min kompis får komma och klippa de någon dag, vågar inte hehe :p slutade med två djupa rivsår på armen. Aj!;)

[Kajsaa_00]
1

Har gått och blivigt kär.. 😍

[Kajsaa_00]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

…😍

Inaarah
0

Sitter på tåget på väg till den officiella skolavslutningen. Egentligen har vi redan varit lediga en vecka, men ska in och hämta betyg bland annat. Känns toppen! Därefter väntar lunch på stan och lite sådant.

NaDa...
0

woho äntligen sol ute! :D

~ Kram Nadja ♥

[tråkig]
0

vill hem till min nin och marsvinen🙂 dock kan be bli mysigt i efter midag då min klass ska ha picknick🙂

Fridaaaa
0

Hunnit med en hel del redan 🙂

Smullis
0

Ska fixa gerbilernas bur sen, fast måste köpa mer spår först. Och en ny vattenflaska och godis till råttorna :P

[tråkig]
0

jag är hungrig behöver mat . åt ingen frukost som vanligt . och jag hatar att städa ur cesses bur blä äklig men de måste göras 🤮

[Rabbitte]
0

Min kamera lämnade sin trogna tjänst efter 6 år hos mig i morse. Lite sorgligt; har ju följt med överallt i stort sett. Men har ögnen på en ny som jag troligen ska beställa hem - inget ont som inte har något gott med sig🙂

[tråkig]
0

gillar inte skolan nu

Jessicahagstrom94
0

Men jösses vilket humör min kanin har! 

Han blir "sur" ofta, till exempel när han sitter under sängen och jag ska ta fram honom, då brukar han göra utfall mot handen, han bits aldrig, men han gör liksom.. ja, utfall… tycker det är lite jobbigt bara, det händer även att han gör så om han sitter och äter och jag gör rent i buren och ska rätta till underlaget med handen..

AkaiTsuki
0

Haha nu har jag missat mycket :3

//Joanna

Smullis
0

Blä jag är hungrig ._.

[Djurlinnea]
4

Charmigaste vinkeln någonsin…

[Kajsaa_00]
2

Haha alla tänker säkert "snorungar" om #85 och #86, men är ju själv en snorunge så spelar ingen roll 😉

Frosstis
2

#99 Jag såg dom, de var förband på Justin Biebers konsert :D

[Kajsaa_00]
0

#100: Guud va kul 😃Felix är ju bah att döö för! Sååå snyyggg!!!!!!!!!!

Frosstis
0

#101 Vem är det? :P Jag tyckte de var ganska dåliga och det lät konstigt när de sjöng, men han i röd skjorta är helt okej :)

[Kajsaa_00]
0

Ja de är han i röd skjorta, dööö snygg 😊😉

Dipsie'n'Poo
0

Hade skolavslutning idaaag 😃🥳

Dock tandställning imörn 😐

Peak303
4

Var och fotade kattungar, hästar och blommor idag! ^^

-'  Malin Hultman

[Rabbitte]
1

Ni som vill se mer av Hoppsan och Ellie får gärna gilla och följa oss på Facebook❤️http://www.facebook.com/kaninerochkaniner

[Kajsaa_00]
0

Skolavslutning imorn 😃

Såg filmen "What to expect" och grät jättemycket (fast den var BARA lycklig). Handlade om par som fick barn tillsammans den va jättefin och gullig film!! tips?!

Fridaaaa
0

Vet inte alls vad jag ska göra nu fram till kl 15, när jag ska till jobbet suck. Vädret är skit ute.

Smullis
0

Tänkte ta en promenad med Alfons och Juno, hunden vi passar, i det härliga vädret. Hoppas det förblir såhär resten av veckan! :)

[Kajsaa_00]
1

#109: Här spöregnar det 😢(Stockholm)

NaDa...
0

Lite lätt frustrerande när folk börjar skriva på facebook i vilken skola de kom in i och jag sitter och frenetiskt uppdaterar min Mail…
Meeh.. :<

~ Kram Nadja ♥

Smullis
0

#110 Här med! :) Eller det gjorde det nyss, började avta precis innan jag tänkte gå ut :((

Frosstis
0

#110 Smullis älskar regnet xDD

Sommarloov ♥♥♥♥

Smullis
0

#113 Så sant, så sant ;)

NaDa...
3

Jag kom in på mitt förstahandsval av skola! :)
Min kompis lurade mig och sa att de skulle komma på mailen o så kollar man postlådan och där ligger brevet.. haha ;)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

Suck..har beslutsångest.. Jag och min syster bråkade jättemycket en dag förra veckan, så vi har inte pratat sen dess och jag har inte haft NÅGRA tankar på att förlåta henne. Men nu vill hon tydligen bli min vän igen, och fjäskar för mig att följa med henne till stockholm imorgon. Bara för att ingen annan följer med henne. Hon säger att vi kan gå på bio och att hon kan bjuda på fika, ja visst låter det frestande men jag vill verkligen inte förlåta henne för hon var så himla elak mot mig när jag inte ens gjort något mot henne och inte gjort något fel. 

Och dessutom finns det ju hollister och sådant i Stockholm, och det är SÅ frestande att gå dit men alltså.. och dessutom fick jag sommarlov idag och var så sugen på att få sova till klockan elva imorgon, och tåget går klockan 6.. Så det är också en nackdel!! Undrar hur länge vi kommer vara i stockholm. Jag sa att jag skulle fundera på det.

Vad tycker ni?

Saffran.
0

Skit vilket ös det var igår kväll/natt på avslutningsmiddagen! Blir helt crazy när man dansar. Dessutom hade vi sådant där vitt ljus som gör att allt ser ut att gå i slowmotion, kändes som att man var helt ner drogad och borta från hela världen då… Riktigt kul var det och ett bra avslut på nian! Nu väntas bara skolavslutningen som är i morgon! :D Då får vi också se våra betyg. :3

NaDa...
0

Varit på kaninjakt i regnet.. I t-shirt.
Blöt, lerig och snuvig. Men Carmen kom till rätta i alla fall. Trots att hon också var blöt (hennes långa fluff var helt tillplattat mot kroppen) och lerig (Hennes vita mage var heeelt brunsvart).

~ Kram Nadja ♥

Plopp4
0

Sommarlov! :D

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

monstermash
2

Kanske är på G att köpa en eller två kaniner! Blir mina första, så kul 😃

Dipsie'n'Poo
0

Har nu haft tandställning i ca 10 timmar, fortfarande inte vant mig.. 😐

Nyss ringde någon jävel som frågade om någon Honda jag säljer, neheej du dåre säljer inte en jävla sak. Han blev ju förbannat sur när jag sa att jag inte visste vad han snacka om.. 😡

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer