Tre kaniner, hjälp!
Om man har tre kaniner tillsammans i samma bur, hur kombinerar man bäst? Två honor en hane eller en hane två honor? Snart kommer Nelly, fast jag har möjlighet att köpa en hane också. Men vad är bäst, att köpa en hona och få in henne i "gruppen" eller köpa en hane och kastrera honom. Pluto, han är en hane och är VÄLDIGT snäll. Han bodde med en kastrerad hane innan han kom till mig och det funkade super! Han funkar annars väldigt bra med andra kaniner. Cupcake är en hona och funkar också bra med andra kaniner men nu under tonåren är hon lite stöddig. (jöckar och lite sånt) Men hur kommer dom funka med Nelly? Eller ska jag köpa en hane som jag låter kastrera? Hjälp mig!
Du vet att du skrev samma va? 2 honor & en hane 😉
Sätt inte 2 hanar ihop, inte ens kastrerade. Dum risk. Finns en risk att de slåss. Så 2 honor & en hane i så fall, testa om det fungerar.
Jag har bara haft 3 honor ihop.
Så rekommenderar verkligen inte att köpa en hane och kastrera för att släppa ihop med en annan kastrerad hane i alla fall. För hög risk enligt mig 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför inte ha tre honor istället?🙂 Det kommer ju att bli ungar. (om du inte kastrerar hanen.)
#2 Hon har en hona sedan innan och en kastrerad hane, som går tillsammans redan 🙂
Och står ju att hon skulle kastrera den , om hon skaffade en till😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Jaha, läste nog lite för snabbt 😊
Okej (: vad bra! Då vet jag det (: tack!
Jag skulle nog valt en hona till i ditt fall. Men oavsett så måste du vara beredd på att det kanske inte går bra och i så fall ha en annan lösning i sikte än att ha de tre ihop.
Jag har haft två kastrerade hanar och hona tillsammans. Gick bra, förutom att honan mobbade ut ena hanen så jag fick sära på dem. Men båda kastraterna gick ihop. :)
Vare sig du väljer en Hona eller hane? så finns det en risk att de inte går ihop. Är någon av dina kaniner väldigt 'underlägsen' kan den bli utmobbad (som det var i mitt fall, den kaninen kan inte bo ihop med någon nu)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥