Hur mycket pellets?
Jag har en hona på två år och jag ger henne 0,5 dl varje kväll. Hon är inte fet men hon är inte jättesmal.
En person i min familj tycker att hon ska få 0.75, men det tycker jag är alldeles för mycket!
Hon är en Dvärgvädur.
MVH Celina
0.5 dl räcker säkert aldeldes utmärkt :) Hon har väl dessutom hö också? :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Om hon är alldeles lagom i hullet nu, tycker jag inte att det finns någon anledning att öka på fodergivan 🙂
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
0,5 dl borde räka bra. Min Cesse får en dl för han var ju super smal för ett halvår sen ungefär så jag ger han alltid en dl för jag är rädd att han går ner i vikt även om jag ger en halv🙂
#3 Akta bara så att han inte blir tjock istället, börjar han bli rund, så minska direkt, inte just till ½ dl men kanske 0.75 dl till en början och sedan mindre igen om det behövs 🙂 Bra så du håller koll.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja lovar väger han i bland så jag har koll 🙂
Hon har hö hela tiden. Men en i min familj säger att hon inte är rund, men hon har hakpåse. Sen att 0.75 är lagom för att 0.5 är för lite. Jag vet inte vad jag ska säga.
MVH Celina
#6 Hakpåse betyder inte alltid att de är tjocka eller så.
Jag hade gett 0,5 dl. Vad är det för märke på fodret?
#7 Nej, när man känner där, så är det bara päls. Det är Svenska Foders. Jag vet att måna säger att det är för mycket fett och så, men så länge hullet är bra så tänker jag inte byta.
MVH Celina
#8 Då ska det räcka med 0,5 dl.
Jag blandar ut med det, till mina. Men vill inte ge rent längre, just pga fetthalten.
Även om kaninen har bra hull, kan den vara fet på insidan (precis som vi människor).