Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 492 ggr
Fredagsmysaren
0

Bananer?

Jag undrar en sak, äter kaniner bananer?

Och tycker dvärgvädurar om bananer?🤔

Love my HjärtaRuffe!Hjärta Älskar KIF! Bäst bäst bäst!

[YukiOni]
3

Om de tycker om det eller inte, är individuellt. Men det funkar perfekt som godis😃

[neptunens]
3

Kaniner kan äta banan, men det skall bara ges som godis, en liten bit ibland. Det är väldigt sött.

Dvärgvädurar äter det mesta ;) Inte den mest kräsna rasen direkt

djurtok
0

Haha tänkte just göra ett inlägg om samma sak!😃

För evigt med Gaia

[tråkig]
1

kaniner kan äta banan och min cesse älskar de😃. han gillar allt med banan till och med sådant för mäniskor men han är ju knäpp .😉

MacadamianHoney
1

Ja, min bebis hane (3 månader) ääälskar banan, det låter så kul när han tuggar ^^

NaDa...
0

Mina kaniner älskar banan! Jag brukar torka skivor i ugnen och så använder jag små bitar av dem som godis när vi klickerträning. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

tesushie
0

#2 stämmer inte in på min  pocky hon är en dvärgvädur och den mest förnäma bortskämda petiga lilla kanin någonsin, maten ska inte varit frame i skålen i mer en en timme ,hon äter bara vissa grönsaker,avskyr att motionera nästan omöjligt att få ene röra på sig mer en nån meter hon vill bara gosa och bli ompysslad och bäras runt på hon  hatar när det är blött ,smutsigt,kallt,för varmt, rengnigt ,blåsigt eller för soligt hon gräver absolut inte då kan hon bli smutig om tassarna ju .

pga av detta går mina kaniner under seknamnen prinsessan och drängen då min lejonhuvade blandras Amai istället är värsta grisen han älskar alla väderslag förutom när det är lite för soligt ,det bästa han vet är att gräva och rulla sig i leran vilket  dock matte inte uppskattar så mycket -_-.Han äter precis vad som helst han brukar till och med försöka äta och jaga flugor -_- vilket inte är så bra han är extremt matglad och man hinner knappt hälla i maten alls innan han springer dit och stoppar huvudet i mat skålen så jag inte kan hälla i eller i börjar äta ur deciliter måttet direkt.

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[neptunens]
1

#7, generellt sätt alltså, klart det finns mer kräsna dvärgvädurar också. Men för det mesta så äter det allt och lite till. 😉

tesushie
0

#8 japp och så typiskt mig att få ännu en kräsen dvv men denna gång super kräsen nog för att de jag hade som liten var kräsen men pocky är extrem prinsessan och drängen jag säger bra det snart skriver jag en ny skylt med här bor prinssesan pocky och drängen amai XD

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Fridaaaa
0

Banan går bra som godis ja, men inte så ofta. 
Och vänja långsamt.

Ang om kaninen gillar det eller inte, har inte med ras att göra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.