När?
HejHej, nu känner jag mig som en nybörjare igen.
men… Igår fick jag äntligen hem Backsippans Kiara och hon verkar VÄLDIGT nyfiken, och hon behandlar mig och min bror (på 4år) som om hon bott här i flera år. Verkligen lugn och söker uppmärksamhet.
När kan man börja ha henne ute i rasthage å så?:)
Hur länge rekommenderar ni att jag väntar innan jag kan gå promenader med henne å så?:)
Hon är tävlad i hoppning med tidigare ägare, men om man själv är nervös/stressad så blir hon också det.
Så därför har jag tänkt vänta lite med hoppningen, typ några månader eller så, är det rätt? Eller ska jag kunna hoppa direkt efter en månad?
Tack på förhand!:)
(Visste je vilken grupp)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Puttar upp lite :))
/ Cornelia Andersson,
I hagen kan du ha henne efter en - tre dagar. Så hon känner sig trygg i sin nya bur först. Men eftersom hon redan verkar trygg så är det inga problem för er att ha henne i hagen redan nu!
Vänta en vecka från att du fick hem henne. Så hon känner sig trygg i sin miljö. Eftersom hon redan är hopptränad så är det inget hon behöver utan snarare ni som ett team. Så ni lär känna varandra och hon känner sig trygg med dig i sele utanför och på banan. Så förtroende mellan er två skulle jag bygga upp utanför hoppbanan, men det utesluter inte hoppträning för den sakens skull. Jag menar alltså att när ni två känner varandra och trygga i varandra kan du börja hoppträna. När ni på banan har lärt känna varandra där och hon inte stressar upp sig hemma så tycker jag att ni kan börja tävla. 🙂
Oj, nu blev det lite luddigt. Bara fråga ifall du inte förstår vad jag menar. 🙂
#2 Inte det minsta luddigt!:))
ack för ditt svar :)
/ Cornelia Andersson,