Vad är det?
Hej, min kanin har väldigt många symtomer på en sjukdom men jag kommer inte ihåg vad den heter? Han har bölder på magen och ett fåtal på bakbenen och i armhålan, han har också väldigt mycket öronvax i båda öronen. Han har en vit vätska som klibbar sig i ögonvrån och luktar illa och han har även väldigt dålig balans. Så snälla svara :) jag skulle jättegärna vilja veta vad det är han har för något. Kram
Då kan det vara lämpligt att ringa veterinären snarast? Det låter inte alls bra!
Ring veterinären!
MVH Celina
Vi ska göra det imorgon då det var stängt nu, men vi har varit inne med honom 2 gånger förut och då har de sagt att det berodde på att han var gammal(han var 9 då, nu är han 10) men min mamma hittade en sida och då passade alla symptomer rätt på honom + att han fick antibiotika när han var inne senast för att han kunde ej andas/var förkyld
http://pillasddv.weebly.com/
Jag tänker infektion i mellanörat.. ev orsakat av kvalster i örat (pga du beskriver mkt "öronvax").
Låter som om det kan vara någon svullnad på lymfkörtlarna.. utifrån var du beskriver att knölarna sitter. Ingen aning om varför. Det kan ev vara ett separat symptom.
Håller med alla som tycker att du ska boka tid hos veterinären imorgon bitti. Beskriv symptomen. Det låter akut.
#4 jag tror inte att det är det för att han har ej tandproblem
Det med tänderna var vanligast men knutorna kunde komma var som.
http://pillasddv.weebly.com/
Åk till veterinären!
#0 Kan det vara pasteurella han har? Oavsett vad så är bölder inte ok att bara låta vara. Varbölder fräter inuti kaninen och bör opereras så fort som möjligt.
#9 Ja det är ju också mkt möjligt pga symptomen. I så fall i en ganska kraftig form o ja, också läge för veterinärbesök snarast!
Viktigt att försöka hitta veterinär som är bra på kaniner och exotiska smådjur.. Inte bara hund och katt.Det kan man fråga om. Eller ev. få tips? här på kif om man använder sökfunktionen eller skapar en ny tråd. Eller via google, veterinär + kanin
#9 Det var pasteurella som han hade :(
Har ni varit hos veterinär nu?
Angående såren så måste man sätta kaninen under insektssäkert nät såhär års, annars finns risk för att spyflugor lägger ägg i såren och då är det bara att tacka sin kanin adjö, för de dör en mycket plågsam död genom att bli uppätna inifrån av fluglarver. Äggen kläcks på en halvtimme och då är det försent. Samma sak gäller om kaninen är lös i magen, flugorna lägger gärna äggen i en kletig bakdel.
Han har inga sår men han kan vara väldigt lös i magen så tack för tipset #13
Vi ska till veterinären på fredag eftermiddag
#15 Så sent? Ni borde väl fått en akuttid? O.o
Hoppas det går bra hos veterinären, håller tummar och klor här hemma ♥
#16 jag tror inte att det behövs för att han har haft det i mer än ett år nu, men det blev värre för ett halvår sen #17 tack så mycket! :)
Han mår bättre nu och ska ha medicin i 30 dagar, men han är absolut på bättringsvägen!😄💎💖
#19 Vad bra :)
Hur går det? :O
#21 han mår bra nu och ska bara ha medicin i 12 dagar till :)
#22 Vilken tur :D