Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 834 ggr
valorous.kid
0

Sluta bita på gallret?

Hej! När jag släpper ut min lilla kaninpojke i hagen börjar han bita och lyfta gallret, han lyfter upp gallret och smiter under. Men ibland biter han bara. Han har en massa saker i hagen, en massa grenar, två tunnlar, färskt gräs, en stol han kan hoppa upp på, ett litet hus och en kaninkompis. Hur kan jag få honom att sluta? :/ Tacksam för svar! ;D

valorous.kid
0

Puff?

Vincent...
1

Ge han en Aktiveringsboll med lite godis/pellets i, då kanske han slutar för stunden.

HAHAHAHAHAHA…..

valorous.kid
0

#2 han har en sån men han leker inte med den :'C Fler tips? snälla?

[Ninni_w]
0

Smörj in gallret med något som hen inte gillar (men som är ofarligt) så slutat han nog. Häng upp grenar på gallret som han kan bita på istället. Grenar leder iaf inte till bettfel, vilket gallerbitande kan göra. :-)

valorous.kid
0

#4 något exempel på vad jag kan smörja in gallret med?

[Ninni_w]
0

#5 Jag har samma problem med min ena som biter på gallret i buren. Har funderat på citron? :-)

AkaiTsuki
0

Tror faktiskt han vill att du ska vara med honom i hagen när han gör så. Han gör precis som min hane (men han har inte förstått att man kan lyfta på det än, han försöker hoppa över)  typ mamma sjuk.

Kan du inte trycka ner gallret i marken?

//Joanna

valorous.kid
0

Tack för alla svar :) Jag ska prova att gnida in lite citron på gallret :) Och försöka hitta ÄNNU fler grenar ;P

skuttis88
0

Köp tältpinnar och tryck ner gallret med. Och om du har ett staket, så kan du binda fast en del av gallret i det. Sen kan du flytta hagen ofta så han får nya saker att lukta på :)

MVH Celina

valorous.kid
0

#9 jo det gör jag, men han drar bara upp tältpinnarna :S

[Mi-rand-a]
0

mina kaniner gör så när de är missnöjda med något, tex. om jag delat av rummet och balkongen eller som när jag delade av balkongen innan de vart vänner, de absolut till varandra. De gör även så ifall de tycker att de har för litet utrymme som när jag gjort en liten Hage inomhus medan jag rensat buren eller liknande.

Zabbio
0

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.