10 Juli
Vad har ni gjort idag mer era långöron eller vad planerar ni att göra?
Vädret suger här o det har regnat hela dagen. Så jag ska bara ge dem nya kvistar och kanske sitta med någon av dem i växthuset. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Har varit fr varmt fram tills nu. Så tänkte ta ut dem i hagarna om en liten stund. Men jag har städat en del i kaninrummet. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Idag har jag bara släppt ut i hagen från kl 11 till 14.30, med en paus för kloklippning. Fick också ett fint långt rivsår på halsen från min lilla suris till kanin 🙂
~Rabbits for Life~
Juli? xD
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tja…igår är det en vecka sedan jag såg mina små lurviga sist (och jag längtar ihjäl mig!) så jag har inte kunnat göra någonting med dem idag. Däremot har jag packat ned kaninsaker osv (flyttar i helgen) och sorterat vad som ska behållas och vad som ska säljas.
#4 Juni menar jag självklart xD
#7 Åh så sött😍
Idag har Hoppsan och Ellie fått smaka lite tiomtejhö som jag la i papperspåsar - ibland får man jobba för godsakerna.
Ellie har myst och småsovit i mitt knä medan jag arbetat på min uppsats.
Hoppsan har fått ett nytt kartonghus som han har haft fullt upp med. Snart kommer husse hem och då ska vi ta ut dem båda så de får skutta av sig, men tills dess har jag en tvåstämmig kör av tuggande; kvällsmaten är serverad🙂
Jag har byggt en bolåda då en av mina damer ev. är dräktig då Lillkillen rymde in i deras Hage, så gäller att vara förberedd ifall det blir små pluttar här om två veckor! :)
/ Angelica
Sitter och väntar på att Bibbis bebbar ska komma, hon är nu på dag 31 och alla mina kullar har alltid kommit på dag 31.
Mina har varit ute sedan typ 12 och lär väl vara ute till tio ikväll :P
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Idag fick även pappa Bentley träffa sin dotter Javelin för första gången ♥ Jag hoppas att de kan komma överens sen så att de kan bo i samma bur ^^
Och alla andra kaninerna har fått vara ute ett tag. Men de flesta satt stilla pga värmen :/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
har myst med cesse har varit i skolan så får mysa med han efter skolan och han får även hoppa av sig sprallet i hans ben 🙂 den är juni du skrev juli så du vet🙂 har även fått grattis pussar av gosiga cesse för jag fylde 17 i dag❤️
Mimmi och Mario bor ute nu. Våra höns har kommit på att det finns en hel del kaninmat runt deras hagar, så kaninerna har sällskap nästan hela dagarna!
#14 Grattis på földelsedagen! 🎂
Bilden är från när jag byggde ihop Mimmis Hage. Då var katten Gizzmo med också och såg till att allt blev rätt!
tack nummer 15
Kollat till båda kullarna som idag är 2 dagar + gett en unge lite extra mat. Har även rastat och hopptränat med min lille unge (inte en av dom 2 dagar gamla XD).
Mina har hoppat i rasthagen :3
Alla kaninerna har fått ny mockat och sprungit i rasthage idag 😃
Kan kaniner äta lupiner? (Tänker på #7)
Jag har städat cleos bur förut o vart sista dagen i skolan :D Imon skolavslutning :D ällskkkarrr minnn klänniinggg :*
Älskar mina djur cleo,zigge,ozzi,kurre,findus,grållis,puttelina,kajsa...♥
Igår (den 10e) städade jag ur alla burar och bestämde mig för att ströa större delen av kolonin med halm istället för sand. :) Halmen är lite trevligare i längden, men en kvadratmeter med sand får vara kvar så att de kan rulla sig i den :)
Jag vägde mina ungar också, Liten har börjat komma ifatt de andra nu, hon var ju bara hälften så stor innan. Och som vanligt fick de lite gräs och groblad.
Idag hittade jag 5 nya småttingar i kolonin och bytte strö till de som just öppnat ögonen :) Funderar på att låta Kori hoppa lite i koppel och sele på gräsmattan, tycker lite synd om honom att han sitter helt utan sällskap inne i sin bur, även om han ser damerna i kolonin.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.