Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 528 ggr
Matilda_91
0

Gizmo dräktig IGEN?!?

Jag har börjat undra om det värsta tänkbara kan ha hänt. Att Gizmo blivit dräktig igen. Hon har blivit tjockare och tjockare och beter sig precis som hon gjorde när hon var i mitten av graviditeten med kullen hon har nu. Dvs. hon ligger och vilar heeela tiden, dricker hur mkt som helst och har en enorm aptit. Idag när hon låg och flåsade såg jag lixom vågor i Gimzans mage och när jag la handen över magen kände jag dels hurt det gick som långsamma vågor i magen och att det.. bubblade. Svårt att förklara.

Albin kan ha parat henne genom gallret på Gizmos utebur några dagar efter att ungarna föddes, eftersom han lyckades rymma då.

Vad ska jag göra?! Och hur ska jag vara säker på om Gizmo har ungar i magen igen eller inte?

myriis
0

Ajdå, jobbigt.. Vetrinärer kan ev. känna ungar.
Sen är ju frågan ifall hon klarar en till kull, och vad du gör med dem första ungarna.

Om du är säker på att hon är dräktig tycker jag att du skiljer hennes nuvarande kull från henne när dem är fyra veckor, annars finns det risk att hon biter ihjäl dem för att vakta sina nya ungar.

[Niike]
0

Hur går det Matilda?

NinaS
0

På hund och katt händer det ju att man röntgar för att kolla om de säkert är dräktiga. Det kanske fungerar på kanin också? *undra*

Nathalieee
0
[Niike]
0

#4 ?

Stravaganza
0

En veterinär kanske kan titta om hon är dräktig?

Lolitas
0

Glöm inte att hon ger di nu! Troligtvis har hon växt eftersom hon har mycket mjölk, att hon vilar e ju inte heller konstigt. Hon har ju massa bebisar runt sig att ta hand om och att ge di är krävande för en hona.

Risken för dubbelkull är mycket liten och om du inte gjort extremt lyckade parningar under tiden hon va dräktig så tror jag knappast hon bär en ny kull. Para genom gallret går, men tänk på att en kaninhane inte har en snopp som är hur lång som helst! De flesta hanar skulle inte klara det så även om honan låg med könet mot gallret, chansen är alltså mycket liten.

Jag tippar på mjölk och trött av att ta hand om sina bebisar, du kan va lugn!

KajsaM
0

Ops, Hoppas att hon inte är dräktig!

Mysterious
0

stakars Gizmo om hon är dräktig!!hoppas hon inte är det

SaraB
0

Hur har det gått Matilda?

[Niike]
0

putt!

Matilda_91
0

Nu är det bara att hoppas på att hon inte är dräktig. Det visar sig väl i framtiden. Jag har pratat med mamma och pappa och de är stenhårda på att de nya ungarna avlivas isåfall. Dels för att det blir väldigt många ungar att lyckas sälja, dels för att Gizmo inte ska bli helt utbränd och dels för att jag börjar gymnasiet på en ny skola till hösten, ungefär då de nya ungarna ska börja flytta till nya hem. Antagligen tycker de att det blir väldigt mycket jobb då.. jag vet inte.

denisesalomonsson
0

En kanin kan bli dräktig 2 gånger smamtidigt efter ngn vecka efter första kullen kan det komma en till har jag för mig att en kaninuppfödare har sagt :)

lycka till:)

app.syl
0

Kan du inte kontakta något omplaceringshem för att få hjälp att hitta nya hem till dom. Kontakta dom lite i förväg innan det är dax för dom att flytta i så fall.

Titta på denna sidan

http://www.omplaceringsdjur.se/

dom håller på att starta upp och dom jobbar i hela sverige

Kram och lycka till

ciss
0

Håller tummarna för att hon inte är dräktig!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

Jag håller oxå tummarna att hon inte är dräktig.

Elvis_chippi
0

Det vet du inte förrän dom kommer, jag skulle föreslå att du flyttar isär burarna om du inte vill ha ungar igen.

ciss
0

Hur känns hon nu då?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Clariiz
0

ojdå :S hoppas hon inte äe dräktig..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Saarah]
0

ojoj, låter jobbigt :/ hoppas det slutar bra iaf! ;)

Matilda_91
0

Puh, hon är inte dräktig! Hon har blivit smalare och piggare i takt med att ungarna blir större :)

Stravaganza
0

Åh, vad bra, det måste säkert vara en oerhört lättnad för dig! :)

malinroth
0

skönt :)

Elvis_chippi
0

super**

Martina-b
0

vad skönt!!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Tina-A