Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1068 ggr
candycandye
0

Nej fy!

Blir så ledsen på folk…var ett tag sen jag var här inne aktivt och skrev och så blir det första inlägget ett tråkigt sådant.

Betalade en rätt dyr summa till en tjej på iFokus (en av kaninsajterna)

Då hon hade bra vitaminer till kanin mm

(köpte alltså fler saker än bara vitaminerna)

hämtade ut paketet idag och öppnar vitamin burkarna som redan är öppnade, detta visste jag om så det var ingen fara men vitaminerna..

ser dom inte löjligt lika ut som lakrisal…?Hrm det kan ju inte stämma tänker jag..Min sambo som ser att jag ser frågande ut tar upp en luktar på den och smakar på den! Han säger" Är det inte farligt att ge lakrisal till kaninerna? Han lägger sig ner dubbelvikt och asgarvar när jag vart och köpt lakrisal för att jämföra.. och visst kul att man kan se komiken men vad hade hänt om kaninerna ätit dem?Och varför gör människan såhär? Hon ville ha en snabb affär och jag hade lite extra pengar som skulle gå till lite bra grejer till ninisarna.. Har dessutom ingen bra djuraffär och dessa vitaminer ville jag verkligen ha då hon inte använde dem till sina..  Suck

Har sökt henne flera gånger men inget svar och mobil avstängd hela dagen.. Ska man skratta eller gråta?

[Memento Mori]
1

Är det andra du köpte som det ska? I så fall ungefär hur mycket betalade du för bara vitaminerna? 

Riktigt fult, tycker du borde PM:a sajtvärden och varna om vad tjejen har gjort. Tänkte utifall att hon försöker sälja mer saker..

[Rabbitte]
0

Vad tråkigt för dig som sparat undan till kaninerna och får grisen i säcken. Väldigt fräckt gjort, av egen erfarenhet men om de inte svarar eller dylikt (särskilt om de var lätta att nå innan) visar på att de vet att de gjort något fel.
Lakrits är ju t.ex. laxerande för människor, tänker på kaninernas känsliga matsmältningssystem och vad som händer om de äter en Lakrisal - hemska tanke!
Bra att du kollade vad du köpt🙂

Vilka vitaminer är det du letar efter?

Suskiv
2

Det enda rätta i det läget är att polisanmäla för bedrägeri.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

candycandye
0

Halloj och tack för svaren!

#1 Jo det övriga var väll okej dock inte det skick vi kom överänns om och det känns tråkigt, en tunnel (för katt) som man kan fälla ihop och två vattenflaskor också dessa vitaminer..

två burkar som kostar 249 i zoo butiken.. Vi bestämde gemensamt att jag skulle betala 200kr styck då det var nya men öppnade. Konstigt nu i efterhand att jag inte tänkte på att hon sa att båda var öppnade..men reagerade inte på det då!

Bra tips? att kontakta Sajtvärd, hon ska ju inte förstöra för fler.

#2 Ja ibland är det tydligen värt att provsmaka kaninernas mat;)
Blev tipsad om en sorts all vitamin som jag hittade på cyberzoo som skulle vara bra (finns så mycket skit i zoo affären här) och mycket har hänt här hemma, kaninerna har varit lite allmänt slöa i värmen och ätit sämre än vanligt så när den här tjejen hade dessa tänkte jag passa på:)
Ja gud, nu när du skriver det så inser man att det hade kunnat bli en farlig situation om de hade mumsat i sig detta!

#3 Ja det tyckte sambon faktiskt också efter att ha garvat klart, är väll bara att ta tag i det!

Kaninernas hälsa är viktigast, men känns med väldigt oetiskt och omoraliskt att göra så..Sen för en låginkomsttagare som fått tillbaka några hundra på skatten blir det ju lite en smäll i ansiktet dessutom--

Itchy
1

men vad svinigt 😡

hoppas verkligen att du anmäler detta, och sen kan du ju sätta den skyldige i "skamstocken" genom att offentliggöra vem det är på iFokus (och samtidigt varna andra som kan ha köpt saker av henne)

You can't spell Bitchy without Itchy

Cahira
0

Jag är SÅ glad att ni reagerade så ingen kanin kom till skada!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sussi_63]
1

Har ni kollat innehållsförteckningen på burken? Vet att körvel har doft av lakrits. Körvel är inte giftigt.

Tycker att säljaren av varan ska kunna informera om sin produkt innan köpet. Sen får man sig en tankeställare här iaf. Att inte köpa öppnade burkar med vitaminer! 

Bra att du var förutseende och tänkte till innan du gav dina kaninisar tabletterna i alla fall. Kan man inte ta tabletterna med till apoteket och kolla upp innehållet?