Vilken färg?
Nu är det så att min kaninhona har äntligen fått sina kaninungar, som nu just idag blir fyra dagar gamla :) Det kanske är lite tidigt, men de har redan fått lite päls, så jag undrar vilka färger de har. Det är en väldig blanding med färgerna, för det är nämligen Jamora/Dvärgvädur/Lejonhuvad blandning, så jag e inte så överraskad ;)
Väldigt tacksam för svar då jag inte är den bästa på färger ;) !
Nr 1 svart ? Nr 2 Gul/svart japantecknad, nr 3 gul/svart japanbrokad,
nr 4 brun zobel, nr 5 brun zobelsiames, nr 6 svart brokad.
Vad har föräldrarna för färger?
#2 Vackra färger/teckningar :)
Den till höger är Gul/svart japantecknad och den till vänster är brokad av något slag. Vet inte exakt Vilken färg? om det är svart eller brun zobel eller något, då det är svårt att se på bilden :)
Otroligt fina :)
Unge nr. 1 skulle jag gissa på viltgrå
Den brokade föräldern tycker jag ser otter blå brokad ut. Med tanke på att den har gult vid nosen
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#4 Fast den kan inte vara viltgrå om den brokade är otter blå. Eftersom japanen föräldern ser enfärgad ut. Men visserligen kan den vara vilt.
#5: Skrev vad jag gissade på. Men den ser helt klart vilt ut i mina ögon. Men om det är viltgrå eller viltblå vet jag inte. Tycker nog den liknar mer de viltgråa. Den ser ut att vara dubbelmanad och påminner om min viltgrå dubbelmanade i färgen jag hade väldigt mycket.
Jag tycker då inte att den japanen ser enfärgad ut.
TS: Har du någon annan bild på Japanföräldern? från ex. sidan? :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#6 Jag tycker japan föräldern ser enfärgad ut pga masken, men teckningen är ganska fin så visserligen kan den kaninen vara viltjapan. Och isåfall kan den brokade kaninen vara otter. Och därmed ungen vara vilt.
Båda föräldrarna bär hur som helst på enfärgsanlag pga siamesen.