BabyBoom
E lite smĂ„tt lycklig nu!đNatten till 8e Juni fick vĂ„ra 2 lejonhonor
(mamma och dotter) sina kullar!
T.v. **Kull "1"
**e: LoveAngel's Trojan, 92,5 p
u: Melodys Easy Come Easy Go(nedre bilden), 93 p(B)
Troligtvis 4 ungar, förstföderska.
T.h. **Kull "2"
**e: LoveAngel's Trojan, 92,5 p
u: Sagornas Tyra(nedre bilden) 93,5 p
Troligtvis 5 ungar, hennes andra kull.
FLer bilder kommer nÀr ungarna blivit ett par dagar Àldre, vill inte pilla för mkt förÀnn mammorna kan komma ut i hagarna och nÀr bilderna togs började det ösregna(=kunde inte sÀtta ut mammorna) sÄ lÄter dem vara ifred just nu sÄ fÄr jag rÀkna knoddarna senare helt enkelt
Ingen dödfödd i nĂ„gon av kullarna vad jag sĂ„g under mitt nĂ„got hastiga besökđ
à h grattis! Verkar Opal drÀktig? Hon borde dÄ vara en dag efter Siran, sÄ dag 28?
Nu vill jag ocksÄ att Siri ska ploppa ut sina smÄÄ!
Tack!đ
Jadu, svĂ„rt att sĂ€gađ
Hon Ă€r sur som bara den och har gjort iordning ett litet "fĂ„gelbo" men har ingen vĂ„g sĂ„ kan inte sĂ€ga om hon gĂ„tt upp i vikt eller inte, dĂ„ hon vĂ€gde precis 1 kg sist hon vĂ€gdes, och köksvĂ„gen hemma Ă€r trasigđ€
Hon Àr lite rund om magen, vet inte om det bara ligger en unge dÀr inne(med tanke pÄ hur mkt mindre dvÀrgharars ungar Àr vid födsel, jÀmfört med lejonungar jag e van vid sÄ e det svÄrt att kÀnna nÄgot) eller om det inte e ngt alls.
Det har gĂ„tt 28 dagar sedan hon trĂ€ffade Sid, men ju fĂ€rre ungar desto lĂ€ngre brukar de gĂ„ innan det kmr nĂ„got, eller har jag fĂ„tt det om bakfoten?đ€Sen fĂ„r ju dvĂ€rgharar inte sĂ„ stora kullar, 1-3 Ă€r vanligast har jag för mig.
HÄller tummarna och vÀntar ett par dagar till, har det inte kommit nÄgra dÄ sÄ fÄr hon börja hoppa igen, hatar att hon sitter inne i buren sÄ mkt, men jag har för vana att inte flÀnga runt pÄ ev. drÀktiga honor efter 2 veckor sedan de trÀffade hanen.
I vilket fall hĂ„ller vi tummarna för att hon ska ha smĂ„ttingar! Hon Ă€r stenhĂ„rd med sin integritet, men helt underbar i övrigt sĂ„ vill verkligen ha en unge efter henne!đ
Bilden Ă€r tagen 2013-06-01, dĂ„ jag skulle kĂ€nna försiktigt pĂ„ hennes mage men det va ingen hitt dĂ„ hon va öm om magen och hon morrade pĂ„ mig, sĂ„ antar att det Ă€r ett gott tecken?đ
LĂ„ter ju onekligen positivt, hĂ„ller tummarna för att de ligger iallafall 1-2 smĂ„ dĂ€r inne i magen. Ăr inte heller van vid att ha en hona drĂ€ktig med dvĂ€rghare, hur smĂ„ ungarna kommer att vara och dylikt, spĂ€nnande vĂ€rre.
à ÄÄ Grattis! Hoppas det blir mÄnga Japan nu dÄ ^^
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
#3 Precisđ
#4 HĂ„ller tummarna!â€ïž
Efter lite rĂ€knehjĂ€lp insĂ„g jag att jag troligen borde gĂ„ om Mattekursen i skolan⊠đ€
Easys kull bestĂ„r av 4 ungar, vĂ€nstra bildenđ
Hippis kull bestĂ„r av 7 ungar(hennes bo va djupare Ă€n det sĂ„g ut att vara â„), högra bildenđ
Nyfödda bebisar: 11
Total summa av kaniner: 19
(Nu blev det rĂ€ttđ)
Syrran hjĂ€lpte till att rĂ€kna och ta bilder, sĂ„ bilderna kommer strax. HĂ„ll tummarna för era favoritfĂ€rger!đ
(Ungarna var ute ur boet under nÄgon enstaka minut för att konstatera att ingen var död, hade defekter eller liknande)
#5 Oj :O haha va det inte Hippi du va osÀker pÄ att hon hade nÄgra? XD
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
#7 Nope, det e Opal jag Ă€r osĂ€ker pĂ„, trodde dock att Easy skulle fĂ„ fler Ă€n Hippi (dĂ„ hennes mage var mycket större) men dĂ€r ser manđ