Jisses..
Just nu i skrivande stund sitter jag och är förvirrad - men ändå rätt glad!
Vi hade en vit blåögd lejonhuvad hona som vi skulle ha ungar på. Vi köpte henne för att vi skulle ha henne till Avel. Men efter att hon varit skendräktig? 4 gånger på raken gav vi upp och trodde hon var steril. Vi parade henne för cirka 6 veckor sedan. Men hon började boa redan efter 2 veckor. Då antog vi att hon var skendräktig? då hon gjort detta tre gånger tidigare och inte fått ungar. Då bestämde vi oss för att satsa på Mellerudskaninavel istället. Så vi åkte mot närmaste uppfödare och bytte till oss en högdräktig Mellerudskaninhona. Av henne fick vi 7 friska kaninbebisar för 2 veckor sedan! Men sedan fick vi ett meddelande idag av uppfödaren. "Det var som jag anade.. Amiée är inte alls steril! Idag såg jag två små ungar skutta runt i hennes bur!". Så honan var inte steril! Så nu på lördag ska vi åka och hämta henne och hennes ungar (då uppfödaren inte har plats för en kull till). Så nu har vi en redig babyboom väntade här hemma! En kaninhona + två (eller fler) vita blåögda små flufftroll väntas komma hit på lördag eller tidigare.
Tur att vi har 3 inneburar, en kaninstuga (stuga för att ha kaniner lösa på golvet) och två hästboxar som står tomma!. Så plats har vi definitivt, i överflöd faktiskt.
Och vilken tur att matte har ledigt 9 veckor i sommar ;)
(Bild på två av mellerudarna)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Grattis till sötnosarna.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1 Tack! :) Riktigt glad faktiskt!
Åh, lyllos! Vill också ha en massa kaninungar! ;-)
#3 Hihi, ja här är det sannerligen överflöd! Men matte älskar kaninbebisar också 😊