Pellets eller pelletsblandning?
I Djuraffären där jag köpt min lilla kanin som är 11 och en halv vecka har de sagt två olika saker, först har ägarna att jag ska ge min lilla kanin pelletsblandning med grönsaker och pellets och kanske fylla på med lite extra pellets. Men nu senast har en av de anställda sagt att jag ska ge honom vanlig pellets och bara någon gång i veckan ge honom pelletsblandning. Vem ska jag lita på?

Du skall nog bara ta pellets
Om du med pelletsplandning menar gnagarblandning, med massa frön, havre, pellets och små färgade bitar i ska du inte ge det! Det är jätteonyttigt, kaninen plockar ut det godaste och blir fet.
Ge vanlig pellets (Lottie, Stampe, Rabbfor ect.) istället.

Gnagarblandning ska kaniner inte alls ha, onyttigt & massa fett.
Rekomenderar pelletset Lottie istället, jättebra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Är Lottie pellets i lösvikt eller på påse? Och kan man få tag i det i en vanlig djurafär?

#4 Det är i en påse :) I Te.x ICA MAXI
Tror man kan beställa Lottie också .. (?)
jag har rabbfor, det är bra. Som alla andra sagt ska du inte köpa gnagarblandning om det var det du syftade på. baara onyttigt. bättre med pellets :)
Okej, då börjar jag gå över till bara vanlig pellets. Tack!
Tänk på att om du ska byta pellets måste du avvänja kaninen från det gamla succesivt. Dvs. blanda i lite av den nya pelletsen i den gamla och sen öka på mer och mer med den nya, och börja ta bort lite av den gamla ..

Vanlig pellets, grönsaker/frukt och hö = Perfekt kost för en kanin! + gräs på sommaren :)
#9: Det ska jag!