Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3170 ggr
Emmetem
8

Bur-renovering!

Nu är det så att jag ska få hem en gammal bur vilken dag som helst. Jag får den gratis och ska renovera om den och bygga Hage etc.
Tänkte skriva ner allt om mina framgångar med detta allt eftersom Flört

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Ztrawberries
1

Åh vad roligt! Jag kommer iallafall följa och se om jag hittar lite insperation till mina burar! Vad är det för slags bur?

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Emmetem
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Det får du gärna göra! Flört
Såhär ser bilden som den nuvarande ägaren skickade ut!
Den är inte vacker, men det ska den bli efter en hel del renovering! Glad
Om jag får min vilja igenom ska den även göras större!

Emmetem
1

Ska försöka få till en Hage framför som på bilden nedan. Jag ska även höja kaninburen vad jag tänkt!
Ignorera att kaninhuset på den bilden är trekantig Flört

Zabbio
0

Ska bli kul att se :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Teddymarsvinet
0

Vad roligt! Följer gärna tråden ;)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Lurvas11
0

Tass Glad Ska bli kul att följa Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

TwisterJ
0

Ska bli kul att se hur det blir :)

whiteangel2
0

Följer tråden!

Marre

Ellster
0

Följrer!!!Flört

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

Fridaaaa
0

Bättre att bokmärka tråden ;) Så blir det inte så många kommentarer :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossanandersson
0

Följer!:)

If you live to be 100, i hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you ♥

www.kaninen.blogg.se

Emmetem
2

Har nu hämtat hem buren. Den måste stå och torka ett tag, men jag ska byta takpapp på den så snart som möjligt! Bilder kommer!

Emmetem
4

Den står nu hemma på altanen. Kvällens projekt blev att rycka av all takpapp och dra ur alla onödiga spikar som höll takpappen på plats.
Märkte även att en hel del plankor på taket behöver bytas ut! Så ska se om jag kanske kan få tag på fler plankor imorgon, så ska jag även spika på den nya takpappen och skrapa bort den gamla färgen.

Fridaaaa
0

#13 Hur hög är den invändigt? Ser inte ut att vara minst 50 cm nämligen eller är det bara bilden som luras? :)

NaDa...
0

#14 Men ska hon bygga en Hage till den så gör det ju inget, bara hagen är högre såklart.

Det blir nog superbra TS! :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

#15 Visste inte att hon skulle bygga till en Hage. För läste huvudinlägget och där står det att hon ska renovera den och bygga Hage :)
Alltså inget att den ska vara kopplad till buren ^^
För den bilden som finns i #3 Syns inte på min dator, bara som en sådan liten "ruta", hjälper inte att klicka på den heller

Emmetem
1

Vi var tvungna att kapa benen på den för att den skulle kunna på in i bilen, det är därför den ser så kort ut!
Idag har jag ryckt av dörren på buren och tagit loss det trasiga, rostiga fula gallret. Nu står burdörren på tork då hela buren var blöt av att den stått i en snödriva hela vintern!
När detta har torkat ska jag se om dörren fungerar att använda, och då ska jag även sätta på nytt bättre galler. Men fungerar den inte så byggs det nog en ny inom kort! Även nya ben ska på så att det blir lättare för mig att arbeta.

16# Har inte mätt, men jag tror nog att den när lite mer är 50cm hög invändigt, men ska kolla! Då jag satt på benen så ska jag göra nederdelen av buren till en Hage som kaninerna kan gå ut i när de vill. Glad

[EllenAlicia]
5

#10 men det är ju kul att se att folk kommentera i sin tråd:) man ser ju inte om ngn bokmärker :P

kul att se detta :)

Fridaaaa
0

#18 Var inte det jag menade eller sa heller ;)
Jag menade "tass" "följer tråden" osv, då är det bättre att bokmärka, då kommer den upp varje gång någon kommenterat :)

[EllenAlicia]
10

#19 ja, men det är ju kul att se ngn kommentera…. samma sak jag skrv över

Frosstis
1

Kommer du byta ut plankorna och allting? Då kan du väl bygga en ny bur istället. Men om du bara ska byta ut taket och måla om så förstår jag, jag följer iallafall. Tycker det e kul att se sånna burbyggen :) Hoppas det blir bra.

Emmetem
0

Nu var det ett tag sedan jag skrev här! Vi har väntat på att taket skulle torka! Då vi kollat på plankorna så har vi märkt att de är helt felfria, så vi behöver inte byta ut något! Glad Igår så började vi sätta på takpappen! Vi är inte klara med den än, men snart så!
Igår var vi också och kollade på priser för färger! Det kommer gå på cirka 300kr om jag inte minns fel.
Såhär såg det ut igår.

Emmetem
1

Behöver färghjälp!
Det står mellan baby blue och baby pink! Skrikandes
Anledningen till att jag väljer dessa färger är för att jag har 3 småkusiner som är mellan 1-8 år gamla som älskar rosa och blått, och de älskar att komma ut till mig och titta på djuren Glad Så jag gör det för dom.
Det står mellan dessa färger:

http://cdn.buzznet.com/assets/users16/enyacrosswords/default/baby-blue-baby-pink--large-msg-134202010836.jpg

Har så svårt att bestämma mig, så ber er om hjälp Flört

OneSound
2

Baby blå är så fint! :)

Aut viam inveniam aut faciam

CorneliaAndersson
2

ROSA!! ;))
Helt klart!:P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Nevina
0

Du kan inte ha både rosa och blått? Tex det mesta av buren i blått med rosa detaljer, eller tvärt om.

Emmetem
0

#26 Jo, men jag tycker att det skär sig så att ha både och, jag ska ha vitt också :)

valorous.kid
3

Jag tycker blå ^_^ så blir den inte så "tjejig" dock är jag en tjej och gillar rosa men jag tycker ändå att blå skulle bli finast :P

TwisterJ
2

Blått tycker jag :)

Ellster
1

Blå!

en färg som passar till allt!!!!

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

norealdream
0

Tass :)

Emmetem
1

Nu är det fullt fräs här hemma igen efter några månaders paus! Nu har kaninburen torkat, det som har behövts bytas ut har bytts ut, och för några dagar sedan satte vi på all takpapp och nu håller vi på att slipa av färgen för fullt här hemma! :)

[Ninni_w]
0

Den ser redan mycket bättre ut. Torkningen gjorde susen! :-)

[steffie00]
1

23# Blå tycker jag är fint. Lycka till med buren;)

Alvirpo
1

Blått Såklart!

fsigge
1

blå!

Frida

Fia9000
1

Blått! 👍

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[Ebidda98]
0

Blå här oxå! :P

Emmetem
2

_**Pappa köpte färg, och då blev det vit!😡 Menmen, kan alltid måla om sedan till sommaren om så är! :D Och då blir det blå! Men baslagret får i vilket fall bli vit nu då (mummel..).

Tänkte dra mig ut nu och slipa färdigt det sista - sedan, MÅLA!**_

[Ebidda98]
3

#39 Men vitt är ju också snyggt! ;)

Emmetem
4

Nu har vi fått upp den på en ställning! Målat lite grann men har fortfarande mycket kvar! Det här är en stoooor bur! :)

Elin_d
0

Vad fint det blir! :)

farvendal
0

Ser ut att bli kanonfint det där!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Emmetem
0

Tack alla! :) Är jättenöjd själv! Ska se om jag kan lyfta rumpan från stolen och måla klart någongång ;)