tassavtryck
Jag vill gärna ha min kanins tassavtryck som en tatuering men jag undrar hur ska man göra för att få ett tassavtryck?
Jag har läst att det är lättast att ta en stämpeldyna och den trycka på papper. Men han har ju så mycket päls under tassarna så det borde väl inte bli så bra?
Men kan man klippa pälsen under tassarna? så att det inte gör ont för dom att gå eller ngt sånt?
ok det får jag testa då och se hur det blir =)
(:
Klipp inte pälsen på tassarna, det är där för att skydda kaninens tassar mot skador eftersom de ej har någon trampdyna som tex hundar och katter. Klipper du finns risken att kaninen får sår under tassarna och det är ett löjligt syfte att orsaka lidande för kaninen kan jag tycka.
Så här gjorde jag när jag skulle ta min hunds fotavtryck: Doppade tassen i en skål med vatten och lät den droppa av en stund och sedan tryckte jag tassen försiktigt mot ett vitt pappersark. Sedan var det bara att gylla i konturerna med en svart penna. Men jag vet inte om detta fungerar med en kanin…
Säger som #4. De behöver verkligen skyddet under foten. Det är absolut nono skulle jag säga.
Hoppas #5s förslag funkar. Fin tanke att ha sin kanins tassavtryck.
ja, det vad det jag tänkte, att det kanske skulle skada hans tassar så därför frågade jag här först.
men ska testa med en stämpeldyna och det med vattnet. =)
det gick inte bra alls med stämpeldyna och vatten, så ska prova att han går i någon bra, men inte farlig såklart, färg och sen går på papper. får hoppas att det funkar =)