Godis
Hej! Nu måste jag fråga vad ni ger era små kaniner för något "godis"? Förstod att det finns som så kallat "godis" i djuraffärer, men det står vitamintabletter på och då innerhåller detta istortsett bara fett. Jag vill så småningom börja träna med klicker-träning och då kommer det i början krävas massor av "godis". Så jag undrar helt enkelt vad ni ger era kaniner för "godis" om det är typ morotsbitar eller något annat? :)
If nothing never goes right, go left.
Kanin chockad,grenar,morot
Jag använder vanlig pellets, eller möjligtvis torkade morötter (finns i hinkar på t ex granngården och hööks)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Persilja är ett nyttigt alternativ :)
Kan ju köpas i kruka eller i knippen billigt.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag använder torkade morötter, äpplen och banan. Är verkligen uppskattat!! :-)
Mina miner är väldigt kräsna och det enda dom äter sådär ur handen är all-bran ;P
Morötter & äpple är deras godis.
På sommaren kan det bli en liten bit jordgubbe.
Köper aldrig färdiggodis.
Hänt att jag köpt torkade morötter, inget annat
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det verkar väldigt olika :) men vad är kanin chocklad? Är det onyttigt? #1
If nothing never goes right, go left.
#7 Stort sätt all kaningodis som finns att köpa är onyttigt, precis som människogodis 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ge inget pellets i skål. Använd dagsransonen m pellets till klickerträningen..
Klipp sönder alfalfahö (finns små påsar från oxbow på t.ex gngagarboden)i små, små bitar o ge, men de inte mer än några få strån per dag om du också ger pellets. Det är nämligen mkt näringsrikt.😛Men det är också mkt fibrer.
Sedan beror det på hur din kanin väger,att den inte redan väger för mkt…
Mina får morot och äpple som godis. Mycket uppskattat!
Morot och äpple får våra ibland, torkar även eget så som blad och blomma från maskros samt örter.
Morötter, äpplen, persilja, isbergssallad,=)