J'kla myggor!!:@
Har precis varit ute och släppt ut kaninerna bland annat. Satte mig i rasthagen där Alpha och Fia är och gosade, busade lite och tog kort på dem. Men tillslut kunde jag inte vara kvar där, pga myggen! Mina armar har fått massor av bett, och jag sitter här och försöker med: Jag. Ska. Inte. Klia. !!! Men det är inte det största problemet, utan det är att det fortfarande är 10 miljoner mygg kvar ute hos kaninerna. Niike låg och slappade lite, och fick hela tiden skaka på huvudet för det satte sig massa mygg på öronen. Såg också att det var mycket mygg på Alpha och Fia men de skuttade runt lite mer så myggen hann inte med. Men så fort de stannar kommer det massa mygg och sätter sig på öronen. Det brukar inte vara så mycket mygg, men idag är det ju inte så jättevarmt och solen är i moln, kanske beror på det …
Men jag tycker så synd om kaninerna! Vad ska jag göra? Man kan inte ta myggstift på dem va? Finns det något annat, som myggor inte tycker om kanske?? Kom med alla tips? ni har, det är värt ett försök!
Mvh Maja

Försök så man gör på hästar; Blanda vitlök ovh matolja och "smörj" in det på dom ställen som dom är mest drabbad på. Vet inte om det fungerar på kaniner men det går för hästar..så varför inte?
usch ja, vi har oxå mycket mygg.. jobbigt att sitta hos kaninerna då, fast man stannar ju ändå :P iaf ett tag. men jag vet inget man kan sätta.. kanske ha ett myggljus i närheten (INTE i hagen) eller något annat.. man ska nog inte använda myggmedel, det tror jag inte är bra..
#1 Tack så jättemycket! Ska prova det sen! :)
#2 Ja, jag satt där typ en halvtimma - en timma. Snacka om att jag har myggbett överallt!:P Jaa, kanske myggljus skulle funka att ha i närheten .. Tror inte vi har något hemma dock..:/ Tror inte heller man ska använda myggmedel, det kanske irriterar huden eller nåt .. inte värt att testa. Tack för tipsen iaf! =)
Hos oss finns det inte så mycket myggor, och även om det skulle varit det så gillar de inte mig. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Ja, det är ett ganska stort problem här också.
På kvällen speciellt, då kommer det mycket mygg. Mina armar är fult med myggbett, och det är inte särskilt snyggt heller.
Hehe, jag bor i nordvästra skåne och här finns knappt en mygga!
Här finns det massor med mygg!! har just funderat på hur det går för alla er som har utekaniner. malins (lilljarven) hubert bodde ute dygnet runt i början när han kom hit upp men han fick ju bett på öronen och kliade så han fick otäcka sår uppe vid öronfästena (han e dvv) så nu är han bara ute på dagarna och sover i garaget i en bur med Hage om nätterna. Såren läker fint, det blev fina skorpor som nu har börjat trilla av, vi får hoppas ha får tillbaks all päls på öronen så han inte får kala ärr :/
Ojsan, stackars Hubert… :/