Först! Haha, för första gÄngen. Ni brukar vara sÄ snabba ;)
HĂ€lsningar Lurvas11
NÄgon hade kört in i ett par sÀlgar med massa smÄ blad. Vi var först ut att se dem sÄ alla kaniner har nu massa kvistar i burarna :D
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
landskaninhoppare â„ Vardagsblogg â„ Kaninblogg â„
Tjo dĂ€r :3 Vart och köpt militĂ€rshorts frĂ„n herravdelningen đ
//Joanna
Sitter hemma hos mina förÀldrar och ska snart Àta middag. Inte fel att bli bjuden pÄ mat hehe
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Druckit en blandning av kakaomjölk och kaffe. Nu hÄller jag mig vaken ikvÀll! ;)
SÄ blir det att gÄ ut till djuren nu, lite smÄfix dÀr ute nu nÀr solen kom fram och det blev 20 grader.. :D
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Kaninerna har varit ute hela dagen. Inte dags att gĂ„ in dock âïž
SjĂ€lv har jag tittat pĂ„ Inför Eurovision pĂ„ SvtPlay dĂ„ jag missade det hela veckan. Nu sitter jag med HistoriauppsatsâŠ
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. LÀs gÀrna Corneliaochdebras.blogg.se
kollar runt efter dvv, kolartorpet har ju sĂ„ finaâŠ
/HĂ€lsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Btw, dom som undrar.. det Ă€r ett temporĂ€rt koppel đ
//Joanna
Har vart pĂ„ djurskyddet ungefĂ€r hela dagen (innan red jag ut och ramlade av hehe) och det var kul! Skitvarmt dock.. typ 30 grader.. massa möss (minst 30-40 st!) och vissa var SĂ söta. Andra var skadade och ska avlivas. Minst 10-15 kommer avlivas iallafall. Sen fanns det ett par hamstrar, OCH EN SKITSĂT SJUSOVARE!!!! AssĂ„ den var sĂ„ gosig. Och tvĂ„ rĂ€dda degus. Och sedan en maaassa chinchillor.. uhh.. ska dit imorgon igen och försöka fĂ„ ordning pĂ„ allt. Fanns en hamster som var dove ds och var jĂ€ttefin och hade sĂ„ fina ögon â„
Vart och bowlat :))
#11 Ă h det Ă€r sĂ„ kul! LĂ€nge sedan jag gjorde det nu đ
#12 Ja, spelade med smÄpojkar och jag fick vÀl.. nÄgon strike och mÄnga spÀrrar ;) Det var faktiskt jÀttekul! LÀnge sedan jag ocksÄ spelat.
StÀdat kaninburarna och fick hjÀlp av min kompis lillebror. :) Nu blir det att plugga elektrokemi.. Kan bÄda o provet Àr pÄ tisdag.. ;)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Just hemkommen frĂ„n storstaden Norrköping; har fyllt pĂ„ i sommargarderoben med lite fint. Hoppas att alla haft en fin helg!đș
Sedan lilla swea kom till mitt liv har jag inte varit inne pÄ iFokus! Men men,var 30,3 g varmt idag! I fredags kom min kusin och hon tog med sig vÀrmen frÄn stenugnsund;)hon Äkte hem idag och Swea skuttar runt pÄ terassen hela dagarna nu och jag spolade rent uteburen och skrev med bokstÀver och satte pÄ buren, "SWEA" skrev jag:) sÄ hon fÄr gÄ ute pÄ dagarna och gÄ in pÄ natten pÄ sommaren och pÄ vintern gÄr hon inne! Skrev vÀldigt mkt men har saknat alla pÄ Kif
:)
HAHAHAHAHAHAâŠ..
Haft en dag med matteplugg och trÀning, och avslutar den med att titta pÄ hockeymatchen. Imorgon har jag sovmorgon ocksÄ - toppen!
nĂ„n mer som tittar pĂ„ matchen? vi hĂ„ller pĂ„ o gör chokladmousse hihi..đ
#19 Vi tittade och höll pĂ„ att sĂ€tta popcorn i halsen av alla mĂ„l - tĂ€nk att vi vannđ
i knowwđ
VÀgrade titta pÄ finalen nÀr Finland förlorade mot Sverige i semin, Haha ^^
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
AssÄ vad hÀnde pÄ eurovision? Förra Äret fick loreen alla tolvor utom en och Robin fick bara en! DÄligt Är men nu Àr det över,missade nÀstan allt utom poÀngutdelningen ;)
Juste glömde sÀga att min syrra ska skaffa igelkott sÄ idag pÄ slöjden ska jag göra en myspÄse Ät den!
#24 Ă h igelkott, de Ă€r sĂ„ charmiga. Min kusin har haft igelkottar och jag var dĂ€r oftađ
#23 Typ alla lĂ„ter iĂ„r sög vĂ€rre Ă€n vanligt đź Men förstĂ„r fortfarande inte hur Grekland och RumĂ€nien kunde fĂ„ bĂ€ttre Ă€n SverigeâŠ.
Har tappat den lilla "tro" jag hade kvar till eurovision genom dettaâŠ.
Min katt Ă€r sĂ„ empatisk! NĂ€r jag sjunger högt kommer hon bekymrat och försöker bita bort det "onda", samtidigt om hon jamar oroligt. Hon tror typ att jag skriker av smĂ€rta :P â„
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! âĄ
#22 AjdĂ„âŠđMina sympatier..
Men det var fett najs att se finalen. NĂ€r Sch hade ett mĂ„l tĂ€nkte jag, pessimist som jag Ă€r, att det Ă€r kört Men det fixade ju till sig.đ
InsÄg att jag mÄste ta bussen till stan ikvÀll och öva musikal. *Grrr* Jag so ville ha kaninkvÀll.. :(
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Men sunny var som tur var lĂ€tt att fĂ„nga in. đ„”En stund senare ropar syrran att Leo Ă€r pĂ„ rymmen⊠GrĂ€set lockade đ
HĂ€lsningar Lurvas11
AlltsÄ varför Àr det sÄ svÄrt att hitta transport just nu?! MÄste ha upp tvÄ kaniner ganska snart, men ingen Äker knappt ner till Stockholm med bil/tÄg frÄn Norrbotten⊠:/
#25 jag vet! den kommer pÄ torsdag tror vi;) skickar in bilder pÄ kif dÄ :D #26 jag hÄller med,tycker eurovision börjar bli dÄligare
#32 sjÀlv mÄste jag ha ner en kanin :)
/HĂ€lsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Klicker trÀnde med Isac precis. Han förstod allt ganska snabbt, han mÄste ju vara trÀnad redan. Hans godis fick vara hans kvÀllspellets, han har ju inte varit ute nu pÄ tvÄ dagar (var för varmt i söndags och idag hade jag trÀning) sÄ vi fick fÄ bort energin pÄ ett annat sett istÀllet ;)
Var pÄ akuten igÄr.
Sambon som trillade med crossen suckâŠ
Men han klarade sig bra trots alls. SkrubbsÄr som heter duga och sy under knÀet.
#36 Usch vad otÀckt, men skönt att allt gick bra ÀndÄ!
#37 Ja jag sĂ„g inte nĂ€r han krachade (Ă„kte in i vĂ„rat stengĂ€rde "stenmur") men vĂ„ran kompis sĂ„g det, som var dĂ€r och med körde den lite. Han kom för fort i kurvan och hann inte svĂ€nga ordentligt đź Men nu Ă€r han portad frĂ„n den tills han köpt mer skyddsutrustning, det ska jag se till, kunde gĂ„tt illa đ
Ja skönt att det gick sÄ pass bra. SÄ nu ligger han och spelar tv-spel, kan inte göra mycket mer nu.
Nu Àr jag gerbilmatte igen!! :D
Jippy! Har fĂ„tt extrajobb över sommarenđ
#40 Grattis! đ
#40 Vad kul! Vad ska du göra dÄ dÄ? :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#41 Tackđ
#42 Jag ska vara receptionist och lite allt i allo pÄ Capio psykiatri (de har terapi och lite blandat dÀr) sÄ skönt med jobb dÄ jag sökt sÀkert 50 stycken sen januari.
#43 Ă
h vad kul att du fick nÄtt!
SjÀlv sökte jag ocksÄ som en dÄre, men ingen vill ha en 16 Ärig sommarjobbare hÀr, haha. ;)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
I helgen fick min kanin ungar :D hon var sÄ smal att vi inte trodde hon skulle fÄ nÄgra och sen fick hon hela 8 stycken :D men det finns bara 6 stycken kvar nu
Vill man diskutera slakt/produktion hÀnvisas man till en "dold produktionsdel"
Men det Ă€r helt okej att som vegetarian/vegan starta trĂ„dar "offentligt" dĂ€r de sitter och kastar skit pĂ„ de som vĂ€ljer att Ă€ta köttâŠ
Och nÀr man kontaktar Medarbetare fÄr man inga svar.
NÄvÀl..
#46 Ja jag tycker att det borde vara i en dold kategori ocksÄ faktiskt, precis som produktionen Àr. SÄ man kan vÀlja om man vill se sÄnt eller inte.
Ja, det ska gÄ Ät bÄda hÄllen. SÄ kan de som inte vill se snack om slakt slipper det, och de som vill slippa se massa "kötthatare" slippa det.
#48 Precis, det hĂ„ller jag verkligen med om đ
#48 InstĂ€mmerđ
Loka strawberry ice cream Ă€r SÄÄÄ god!! â„â„
Puh!
Brutna klor e inge kul, speciellt inte pĂ„ kaniner man nyss köpt⊠Men nu Ă€r den avbrutna delen borta sĂ„ det Ă„terstĂ„r att se om klon vĂ€xer sig fin igenđ
/ Angelica
PÄ lördag konfirmeras jag :D
#54 Grattis i förskott! :) - Snart far jag över till Helsingfors igen.. KÀnns som att jag far dit hela tiden. xD Vi ska visa upp vÄr musikal Ànn en gÄng. Och göra lite kul saker i Hessa :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Kemiprovet igÄr gick sÄdÀr. Och fick tillbaka det idag (redan!).. gick vÀl sÄdÀr. Högsta poÀng var 71 (och den bÀsta i klassen fick 60)..
Vilket trauma.. Hade gerbilen pĂ„ sĂ€ngen och sĂ„ gick han under den sĂ„ det tog aslĂ„ng tid att fĂ„ fram honom igen.. Goshđ Fick rufsigt hĂ„r sen efter det ocksĂ„..
Det kÀnns som min nagel klÀms ihjÀl nÀr jag har den mellan datorbordet. Jaja, ska snart fixa klart rumpetrollens bur.. UtslÀppning imorgon! :)
Sorgen dag đ
#58 đâ€ïž
Vill bara grÀva ner mig i en kudde och grÄta, helt utan anledning. Efter det gÄ upp och bara leva livet, som vanligt..
Det Àr en sÄ konstig kÀnsla. Att bara vilja grÄta ut över ingenting, ingenting medvetet.
F*n vad deppigtâŠ
#59 FÄr ta en dag i taget :(
#61 Ja gör sĂ„ âĄ
Ringt uppfödaren bestÀmt nÀr vi ska hÀlsa pÄ min kaninunge! (:
Idag ska min lÀgenhet komma ut pÄ hemnet
Sitter och uppdaterar sidan frenetiskt för att fÄ se den.. xD
Min otur har förföljt mig till Helsingfors. TelefonskÀrmen har en stor spricka över halva skÀrmen, tappade den i gruset. -.-
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#65 Synd :( Vilken telefon har du?
HĂ€lsningar Lurvas11
Ăntligen Ă€r Bentley Bentley igen! â„
Han kastrerades den 15 Maj för att fÄ bo resten av livet med sin dotter Javelin. Men han började inte Àta och dricka igen som han skulle och dagen efter kastreringen började det svullna.
Ă kte in med honom och dĂ„ visade det sig att hans tarmar hade stannat. Fick dĂ„ en massa mediciner och allt för att fĂ„ igĂ„ng det igen. Och nu mĂ„r han bra igen. Jag tror det handlade lite om hans Ă„lder dĂ„ han Ă€r 3œ Ă„r och var nog dĂ€rför det blev som det blev.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#67 HĂ€rligt! Underbara Bently đâ€ïž
Ska palla mig ut nu och gÄÄ
#65 Nokia lumia 800, Det bevisar att Nokian Gà R att ha sönder.. ;)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#70 Haha ja, de brukar vara oförstörbara ;)
HĂ€lsningar Lurvas11
FÀrgat hÄret blont :D Eler ombre alltsÄ :) Blev nöjd, men nÀsta vecka ska jag ta i fÀrgning! Denna gÄngen blekte jag det hehe.
konfirmation imorgon! med massa blÄmÀrken pÄ benet⊠ska ha klÀnning.. suck!
HĂ€mtade hem andra gerbilen idag! :D Blev en black. Supersöt liten prick đ
SĂ„ var det ju det hĂ€r med att sova⊠Men det finns ju sĂ„ mycket kaninrelaterat som lockarđ sĂ€ngen kan vĂ€nta!
#72 Kanske lite sent men man kan köpa krĂ€m som man smörjer in pĂ„ blĂ„mĂ€rken sĂ„ dem försvinner frĂ„n apoteket đ
Till framtida gÄnger du ska ha klÀnning och kan förbereda dig i förvÀg
//Joanna
Hoppas ni alla har en fin helg i vĂ„rsolen! đ
Jag ska alldeles strax Àta frukost och sedan Äka in till Liseberg. Har en fransk utbytesstudent hÀr, sÄ jag och mina vÀnner ska ta med fransmÀnnen dit. De Àr lite overly amazed över Liseberg, sÄ ska bli jÀttekul.
I sommar ska vi Äka till min mormors sommarstuga, dÀr finns stora grÀsmattor och skulle vara jÀttehÀrligt för kaniner. Jag undrar om kaniner kan Äka bil i en timme :/ det Àr mest motorvÀg sÄ det Àr rakt.
Regn och kyligt idag đ
FortsÀttning pÄ #77 Jag har en bur som Àr anpassad för bakluckan ( lagligt stor) kan vara i den nÀr man Äker, eller Àr det bÀttre med transportburar? För dÄ kan man fÀlla ihop den.
Har blivit allergisk mot nÄgot, iaf av att döma mina kliande röda utslag. FrÄgan Àr mot vad..
#80 Kan vara eksem/början pÄ eksem ocksÄ
men med tanke pÄ vÀdret sÄ kanske det Àr pollen?
//Joanna
#80 Ja det Àr möjligt. FÄr vÀl Äka till vÄrdcentralen och kolla :P
#84 Okej. :)
Men hur skaffar man det? Hehe hittar det inte. :c
#86 Oj, haha det var inget. Hittade det nu. ;)
#87 Var just det jag skrev đ Att man gĂ„r in pĂ„ sin sida och in under skattkistan đ hehe
Vad bra att du hittade det đ
---------------------
Har megatrĂ„kigt đ
Blir sĂ„ ledsen över att se folk som anvĂ€nder halti pĂ„ sina valparâŠ
Seriöst? En valp. Bara för att den var en rottweiler valp betyder inte att den kommer börja hugga mot varenda djur/mĂ€nniska/objekt den ser. Valpen var typ 4 mĂ„nader, gah den valpen har inte ens vĂ€xt klart och sĂ„ sĂ€tter de pĂ„ en halti. Halti Ă€r ju till för hundar som har svĂ„rt att gĂ„ i koppel och ska helst endast anvĂ€ndas under trĂ€ning av hundar som har svĂ„rt att gĂ„ i koppel âŠđĄ
Har sett det tvÄ gÄnger den senaste mÄnaden, en gÄng i göteborg och en gÄng hÀr dÀr jag bor
//Joanna
#91 Stackarn đ Lat och/eller okunnig mĂ€nniska skulle jag sĂ€ga, som anvĂ€nder det pĂ„ en valp đ
#92 Tror Ă€garen Ă€r rĂ€dd att hon inte kan kontrollera rasen utan hjĂ€lpmedel đ men har ingen aning, hoppas bara att hon inte rycker i kopplet
//Joanna
#93 DĂ„ ska man inte skaffa en ras/hund man tror inte att man kan kontrollera đ
Nej hoppas verkligen inte att hon gör det. Lilla valpen⊠đ
#90 Vila i frid, och massa kramar!
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
I förrgÄr nÀr jag ringde mamma sÄ sÄ hon att Carmen hade rymt nÀr Coco var ute och sprang. Idag var Carmen extra gosig med mig. Tecken pÄ drÀktighet?
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Vi hade utklÀdningsdag i skolan i dag. Jag klÀdde ut mig till geisha :)
#76 Jag var ocksÄ pÄ liseberg igÄr!
VÀrsta dagen nÄgonsin.. vet inte vad jag ska ta mig till
Ingen mer SO lektion, ingen mer idrottslektion och alla andra Àmnen prickas av för var dag som gÄr. SNART SOMMARLOV! ^^
FÄtt plats pÄ en teknikvecka för tjejer veckan efter skolavslutningen, ska bli sÄ kul och inte nog med det, jag tjÀnar en slant för det. Hur bra liksom? :)
Usch snuttan fick ett anfall idag igen :/
SĂ„ skönt med lov snart! Sista provet nu pĂ„ fredag. Sedan ledigt och sedan en heldag vid vattnet med klasserna. đ
Kan kaniner para sig genom kompostgaller? HAr för mig jag lĂ€ste nĂ„gonstans att det gick. För min hane rymde nyss frĂ„n sin Hage och satt utanför tjejernas Hage. SĂ„ om han kanske lyckats para sig med nĂ„n av dem tvĂ„? Ăr lite orolig, vet vĂ€l inte sĂ„ mycket o Avel och fĂ„r inte ha kull för mina förĂ€ldrar!
/ Angelica
#102 de kan para sig genom hönsnÀt sÄ kompostgaller Àr nog ingen konst för dom
#103 Tack för svar, men hade startat en ny trĂ„d och fĂ„tt svar redan, men som sagt tack för svar Ă€ndĂ„! đ Förhoppnigsvis (enligt mig iaf, förĂ€ldrarna blev vĂ€l inte lika glada nĂ€r jag berĂ€ttade precis, men dem gick med pĂ„ det ifall det nu skulle bli ungar) sĂ„ ramlar det ner nĂ„gra ungar hĂ€r om en mĂ„nadđ Men fĂ„r bara hoppas att det var min ettĂ„riga hona och inte den treĂ„riga (och nĂ„got tjocka) som blev parad..
/ Angelica
En otroligt fin familj! â„
-' Malin Hultman
Nu har min projektvecka börjat! Har som projekt att renovera stora kaninburen, göra lite smÄsaker till burarna, bygga en ny Hage och göra ritningar till det nya burbygget. :)
Har hittills gjort en sitthylla och byta galler pÄ halva stora buren. IkvÀll sÄ ska jag börja slita sönder lastpallar och börja med hagen. :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Till er som har kaninuppfödning; Hur har ni rÄd att ha sÄ mÄnga djur det mÄste ju kosta jÀttemycket och vad gör ni om ingen köper (dÄ fÄr man ju sÄ mÄnga)??
Har en frÄga men Àr osÀker om jag ska skapa en trÄd för det.
Inget jag funderar pÄ nu eller sÄ men framöver kanske jag vill ta en kull pÄ min kanin. Inget bestÀmt = inget planerat. Hon Àr en helt vanlig lejonhuvad dvÀrgvÀdur, men tvÄ av hennes syskon Àr har pÀlsanlaget Fuchs och bÄda förÀldrarna bÀr pÄ Fuchs. Om jag skulle para henne skulle det dÄ bli fuschar? Hur jag Àn skulle para?
// Johanna
Medarbetare pÄ DvÀrghamster iFokus
#108: Lille Aston Martin ^^
Han Àr dock Gul/svart japantecknad hollÀndartecknad ^^
-' Malin Hultman
Under förmiddagen kommer en DHL-leverans och dĂ„ har vi Ă€ntligen allt för att göra i ordning Ellies nya bur. Ălskar att göra i ordning burarna och inreda dem!
5 timmar kvar och 3-6 punkter kvar. Klarar jag det? haha đ
kaniner ute iaf âïž
AlltsÄ det Àr helt sjukt, JAG HAR INGEN MER LEKTION! :D Bara 2,5 aktivitetsdagar och sen har jag sommarlov. Jag Àr sÄ j*kla lycklig! ^^
#110 Det dĂ€r var bland den sötaste kaninen nĂ„gonsin! đ
NÄgon som kan svara pÄ #109? :)
// Johanna
#115 Tveksamt att det blir fuchs, tror bÄda förÀldrarna mÄste ha anlaget/ vara fuchs för att det ska bli det i kullen.
//Joanna
#116 SÄ om jag skulle para henne med en hane som inte har Fuchs i stammen, skulle det inte bli nÄgra? Funderar pÄ att para min kanin om ett par Är. Vore bra om det inte blev fuchsar.. :)
// Johanna
#117 Nu Àr inte jag nÄgon expert men nÀe det skulle nog inte bli nÄgra fuchsar men du skulle nog fÄ nÄgra lÄnghÄriga kaniner.
Och nej, du kan inte para din kanin om nÄgra Är, man ska helst inte para en kanin för första gÄngen nÀr den Àr över 1,5 Är
//Joanna
Rabarberpaj i ugnen och nu ska kaninerna fÄ mat. wiie :)
Imorgon drar jag över till Sverige med, yoohooo :3
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Jaha. Idag Ă€r det sista dagen med HELA-KLASSEN. Kommer aldrig mera sitta med ALLA i samma klass-rum. VI KOMMER SPLITRAS FĂR ATT VI SKALL BYTA SKOLA,DĂ VI BĂRJAR I 6:AN NU. :((((((((((. :((((( Kom i alla fall med 4 frĂ„n min klass till den nya. 3 som jag ville komma med och en som jag inte hade nĂ„n skillnad. :) Sista dagen med klassen idag,kan inte fatta det D: :((((
#120 TrĂ„kigt! Min klass kommer ocksĂ„ splitras dĂ„ skolan stĂ€nger ner och vi mĂ„ste byta nu till 7an. Men pĂ„ onsdag fĂ„r vi reda pĂ„ vĂ„ra klasser sĂ„ jag hoppas jag hamnar med min bĂ€stis! Vi slutar sen den 14e, sĂ„ vi har nĂ„gon vecka kvar tillsammans iafđ
/ Angelica
Jag skulle bli glad om min klass splittrade;) se ens jag gillar e mina vinner heh:)
#118 Vore bra isÄfall :D
Menade ett Är ^^
// Johanna
Gaah! Ălskar dessa underbara individer!!!
// jennifer
Haft en underbar kvÀll/natt med klassen pÄ vandring och övernattning. Sovit 2 h i natt, skrattat och pratat resten. Jag Àlskar min klass, sÄ himla grym! :D
Ă
h sÄ himla varmt!
För varmt för kaninerna. De var ute en stund innan men fick ta in dem efter en stund.
SÄ de fÄr ut i hagen igen runt 18 tiden istÀllet nÀr det Àr svalare :)