Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 535 ggr
Maliceangel
0

Allergi

Finns det någon som har varit med om att en allergi har blivit bättre av att man kastrerar?

Maliceangel
0

För ungefär 2 år sen så började jag bli allergisk emot kaniner. Jag var allergisk redan innan i viss mån men då endast när jag städade burarna. Men dom senaste 2 åren har det gått käpprätt åt helvete med allergin då jag inte längre kan vistas i samma rum utan att få andnöd, visslingar & hostanfall efter ett tag. Samt att ögonen rinner & kliar.

Detta har resulterat i att jag inte längre kan kela med min kanin. I början gick det okej så länge jag tog en tablett 1 h innan och sen använde en sån där astma inahalator precis efteråt. (Har inte ens astma) 

När jag var liten hade jag 6 kaniner samtidigt och det fungerade hur bra som helst. När jag var 9 år fick jag min kanin som var med mig dag & natt, jag sov med honom och allting. Han blev 10 år.  Så att jag har utvecklat den här allergin ifrån ingenstans är helt oförståeligt. Har även nu en 13 åring, men han får bo utomhus. 

Jag har försökt att omplacera min unga hane då jag inte kan ge honom det han behöver. Men det är mest folk som jag uppfattar som oseriösa som hör av sig. 2 seriösa svar har jag fått men då har det kommit någonting emellan som gör att omplaceringen inte blir av. Och då har jag letat nytt hem i över ett halvår. 

Jag börjar tänka att jag kanske ska behålla honom bara för att jag inte tycks hitta ett bättre hem, men då måste jag göra någonting så att jag tål honom bättre. Det är synd om honom när jag inte kan kela med honom. Han behöver ju ha uppmärksamhet, han är ju en av dom socialaste kaniner jag har träffat.

[00emi07]
0

Jag, förut var jag väldigt känslig mot kanin urin, men när Pluto kastrerades blev det mycket bättre

Maliceangel
0

Det är inte 13 åringen som jag försöker omplacera. Han får helt enkelt vara kvar, han har bott hos mig i hela sitt liv och kräver inte samma som 3-åringen. Min pojkvän är den som städar burar, gosar osv. Jag brukar bara öppna buren så att dom får springa lösa så mycket som möjligt.

Fridaaaa
0

Beror på vad som gör att man är allergisk mot kaninen.

kan hjälpa men även inte. Chansen är relativt liten att det skulle hjälpa tyvärr

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maliceangel
0

#2 Då finns det hopp! Hade du någonsin problem med pälsen tex?