Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1260 ggr
DivinA
0

Biten ;(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tid hos vet om 5 dagar för kastrering men nu har min hane blivit biten av min lilla tonårsbitch… Han äter, dricker och AT är bra men ändå… Vill att ni ska ta en titt och se om NI tycker att jag ska åka in redan nu…

DivinA
0
DivinA
0
DivinA
0

Det är lite mer svullet än vad det ser ut på bilden

JeanetteKN
0

Ring in och hör vad de tycker om du är orolig. Jag hade tvättat med natriumklorid och avvaktat. Blir han på något sätt allmänpåverkad har han säkert fått en infektion och behöver antibiotika.

DivinA
0
DivinA
0

Topsade med ljummet vatten… Ja jag får ringa. ;(

[YukiOni]
0

Tvätta rent med ljummen koksaltlösning, rengör bättre än bara vatten.

1 msk jodfritt salt/2 dl vatten, micra i 15-30 sekunder tills du fått en kroppstemp på vattnet och dutta med tops.

DivinA
0

#7 tack för receptet… Svårt o ta mig till apotek fast vi bor nära ett som är öppet nu. Ligger i feber. Han får ligga o vila i sängen med matte. :/ Jag blev också biten… Hehe första gången nånsin hon gjort nåt sånt.

DivinA
0

Här har vi den skyldiga ;)

[ingvarisbjorn]
0

Uschdå, stackarn! Men det verkar inte ha tagit så illa ändå, i och med att det varken träffade i nosen eller läppen som det ser ut på bilderna?

spacesheep
0

Så länge du håller rent och han är pigg är det nog ingen fara ska du se! Och så kanske han ska hålla sig undan från "bitchen" ett tag 😉Han har ju haft turen att inte bli biten på något mer allvarligt ställe ändå, så länge han äter gör det nog inte särskilt ont heller.  

Man blir så glad när folk ändå lägger upp och frågar folk här trots att allt verkar "okej", det märks verkligen att de månar om sina djur då ❤️

dermot
1

Nej, det ser inte så farligt ut. Så länge det hålls rent och inte luktar illa så kommer det vara läkt inom en vecka. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

DivinA
0

Ja han får vara själv tills båda kastrerats… Förhoppningsvis blir hon lite mer ranglåg då. De gick så bra ihop för bara ett litet tag sen. :p

DivinA
0

Tack, nu blir jag lugnare :)

DivinA
1

Missat kommentarer… Nej det är precis bredvid nosvingen och bredvid överläppen. Har sjukt dåligt samvete som släppte ihop dem en stund igen. Skulle väntat tills efter vet.

DivinA
0

Uppdatering: Duplo mår bra. :) Gosat med matte i sängen hela dan.