Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1484 ggr
[00emi07]
0

Ny kanin!

Den 28 juni kommer en söt, renrasig åtta veckors lejon kanin unge till mig! Känner mig sååå pirrig och glad! Hoppas hon kommer trivas. Namn på kaniner har alltid varit svårt för mig, så jag tänkte bestämma mig tidigt den här gången, men vilket namn ska jag välja? Detta är mina förslag till en vit kanintjej: 1. Aquizza 2. Akleja 3.Viva 4. Blanca 5. Paris Vilket namn "röstar" du på? Har du kanske egna förslag? Ps, så fort hon kommer hem till mig ger jag så klart ut en dagbok! Tack!

Mickis1994
2

Blanca eller Bianca tycker jag skulle vara superfint på en vit liten tös :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

sasha_setter
2

Akleja!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[00emi07]
0

Ojoj, svårt att välja!

marirose
0

Snövit :)

[00emi07]
0

#4 sött

Fridaaaa
0

Grattis.

Färg? Lättare då 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
1

Akleja eller Viva röstar jag på. Akleja är allra finast.

[RC1393]
0

#6 Står att det är en vit kanintjej 🙂

Fridaaaa
0

#8 Missade det 😉 Litet ord som slankt bort hihi

[RC1393]
0

#9 Lätt hänt, hehe🙂

farvendal
0

Blanca betyder ju vit, så kör på det :D

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
0

#10 Aa hehe

[00emi07]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jihoooo! Om en vecka hälsar jag på min älskling för första gången! Jiho! Här kommer en bild från annonsen på min sötnos! Lite suddig!

Fridaaaa
0

#13 Vilken är uppfödaren? 🙂

[00emi07]
0

Namnet är Elvira Hag Hon har en kull nu på renrasiga lejonhuvade sötnosar som är vaccinerade!

Fridaaaa
0

#15 Ok 🙂 Hon har ingen hemsida eller så? 🙂

[00emi07]
0

#16 jo det tror jag säkert, själv hittade jag annonsen på blocket.

Fridaaaa
0

#17 Aha ok 🙂

[00emi07]
0

#18 (: Hurså, undrade du något? (:

Fridaaaa
0

#19 Nej var mest nyfiken, och se föräldrar och om ev hon hade andra kaniner  uppfödning eller liknande, alltid intressant tycker jag 🙂

[00emi07]
0

#20 aha, ja absolut är det intressant (:

Fridaaaa
0

#21 🙂

chilliekanin
0

jag gillar namnet Iza (eller Isa) :)

//chilliekanin

[00emi07]
0

#23 oj, det var fint! Alla, ge mig fler förslag!

bunny_345
0

#23 ååh, vad fint namn :)

claravincent
0

Jag tycker också Iza :)

Zabbio
1

Akleja :) Jag är svag för växtnamn ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

-marsvin
0

#15 Är det Elvira Hag i Landskrona, Skåne, du menar? Isåfall har jag också köpt en liten kaninunge därifrån :) Köpte lilla Fluffis därifrån i mars!

[00emi07]
0

#28 japp, det är hon! Elvira Hag Hur är hennes kaniner? Bra dåligt? Vilken bild har du av henne?

[00emi07]
0

Åååå, Nelly som hon kommer heta ska jag hälsa på på onsdag! Då tingar jag henne! Har tittat på både svarta med lite vitt på bröstet och helt vita med lite bruna öron och näsa! Men vilket tycker ni är sött?

Fridaaaa
1

#30 Välj inte efter utseende utan efter personlighet och kemi mellan er, som du kan märka 🙂

[00emi07]
0

#31 jo absolut, jag väljer alltid den kanin jag trivs bäst med och kollar så att den ser frisk ut (: Men om jag gillar både en svart/vit och en vit! Hur gör jag då? (:

Fridaaaa
0

#32 Gå på magkänsla 🙂

[00emi07]
0

#33 japp, får lita på den (:

Fridaaaa
0

#34 Lycka till när du ska dit 😃

-marsvin
0

#29 Jag fick en uppfattning om att hon var väldigt kunnig angående kaniner, hon varnade för både kaninpest och gulsot. Jag är supernöjd med Fluffis! Absolut inget köp jag ångrar! :)

djurtok
0

Viva hade varit jätte söt! 😊

För evigt med Gaia

[00emi07]
0

#36 jo ja, hon verkar bra! Vad bra att du är nöjd! Vi har en del kontakt på telefon Elvira och jag, hon verkar kunnig! Vet du detta? 1.hur gammal e hon? 2. Vilka raser föder hon upp? 3. Vilken ras? är Fluffis? (:

Stinastygg
0

Jag gillar Akleja, även Lilja eller Vitsippa "sippan" skulle vara fint på henne.

Grattis🙂

-marsvin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#38 1.Ingen aning, men jag skulle gissa på 11-12 år. 2. Jag vet faktiskt inte det, men hon har både lejonhuvade och dvärgvädurar så det är nog blandningar av det. 3. Fluffis är 75% lejonhuvad och 25% dvärgvädur :) En bild på Fluffis! :)

Fridaaaa
2

#40 11-12 år gammal! Då är det ju föräldrarna som har huvudansvaret för uppfödningen i så ung ålder 😮

[00emi07]
0

#41 jag håller med, låter lite ungt! Jag tycker det låter som om hon är runt 14-15 år kanske. Ska fråga! Min Nelly är en renrasig lejonhuvad liten tjej! I alla fall, jag tycker Elvira verkar vara mycket erfaren och noga med vem hon säljer ungarna till!

-marsvin
0

#41 #42 Som sagt så gissar jag bara, så det är absolut inte säkert att det stämmer! Jag tycker också att hon verkade vara lite väl ung, men jag är ändå rätt säker på att det är föräldrarna som har ansvaret över uppfödningen. Även fast hon är väldigt kunnig, är det ju troligast att föräldrarna bär ansvaret!