Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 490 ggr
Haztparken
1

Amazing Mika

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara dela med mig lite om min nuvarande kanin, Amazing Mika! :)

Hon är min andra kanin som jag köpt och hon betyder någon så enormt för mig! Vi köpte henne när min första kanin gått bort och hon tröstade mig och jag henne då den djuraffären vi köpte henne ifrån inte var någon bra, dom tappade henne t.ex. när dom skulle visa henne och hon blev jagad av sina burkompisar.

Så vi startade en fin relation och en speciell sådan, hon tyr sig väldigt till mig och är rent ut sagt en bitch mot alla andra. Hon är en osäker liten dam men har utvecklats till en underbar kanin som vågar mycket mer! :)

Förra året fick jag sälja 3 av mina 4 kaniner pga tidsbrist (skolan), kunde absolut inte sälja henne och det är jag mycket glad över! Helst nu också när situationen förändrats helt och jag har så pass mycket tid för mina djur igen, tyvärr kan jag inte ta tillbaka dom andra 3 men jag är så glad över att Mika stannade <3

Namn: Amazing Mika

Kallas: Mika

Född: 2007-09-05

Färg: Svart wt (vita strån)

Hon har varit på många PET utställningar med henne och mina förra men hon hade alltid något speciellt tyckte domarna och vann priser! Mitt lilla hjärta <3

Lilla gammeltanten nu som blir 6 i år men fortfarande är i superskick!

Hon var hos veterinären för någon månad sedan pga en förstoppad tårkanal och dom fick sticka in en nål i tårkanalen och spruta in vätska för att få loss varklumpen vilket tog en väldig tid men Mika satt där jättelugnt och fint och rörde inte en fena förutom i pauserna! Hon blev inte rädd eller något och efteråt sa veterinären att hon verkligen förtjänade sitt namn Amazing Mika för att hon verkligen var Amazing! Hon sa att inte ens en lugn hund har suttit så fint under samma ingrepp! Så stolt över min flicka och över hur långt vi kommit och hoppas på många fler år tillsammans! <3

Min älskade Mika <3

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde skriv att hon e en lejonkanin! Med eventuell någon annan ras i pga hennes bakgrund från djuraffär.

Nytagna bilder från idag! Hennes tassar ser lite konstiga ut men det är för att hon sitter på en filt så dom sjunker ner :p