Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 4273 ggr
[00emi07]
1

Din kanins bur

Här är tråden där du skriver och berättar om din kanins/kaniners bur/burar! Jag börjar! Mina två kaniner bor i en bur med längd: 120cm,höjd :120cm och djup 70cm Buren är röd, grönt tak och konstigt nog svart, har köpt den på blocket! Är ändå ganska nöjd med den! Har tyvärr ingen bild! ): Mall ni kan följa: - vem/vilka kaniner bor där? Hur många? - höjd,längd, djup - utseende, (färg,konstruktion) - gillar/gillar inte min bur till kaninerna - köpt/hemmabyggd? (Glöm ej att ha med bild, om ni har! )

[00emi07]
0

Putt

Zabbio
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns redan lite sådana här trådar, men iaf :P

- vem/vilka kaniner bor där? Hur många?

I den ena bor tre avelshonor. Två Svensk Päls, en Nya Zeeland Red. Kummin, Kyndel och Madra.

I den andra bor avelshannen, Svensk Päls, Koriander.

- höjd,längd, djup 

Tösernas bur är ca 3x4 meter men inte helt symmetrisk - det finns en liten utformning som ger några extra kvadratmeter.. så den är ca 14kvm stor. Lägsta takhöjd är två meter.

Pojkens bur är mindre och sitter på väggen inne hos töserna. Den är 2.5x1 meter drygt, hög nog för att jag ska kunna sitta bekvämt på hans hylla :)

- utseende, (färg,konstruktion) 

Tösernas är en ombyggd hästbox. Den är inne i ett stall, nät på 3 sidor, betong-golv. Obehandlat trä,

Pojkens bur är med parkettgolv och dörrar och väggar är av kompostgaller. En vägg är träpanel (också parkett).

- gillar/gillar inte min bur till kaninerna 

Jag gillar mina burar :) Hela framsidan på pojkens bur kan öppna så det är lätt att koma åt. Däremot är kompostgallrets hål lite stora, så jag kommer ju inte kunna sätta en hona med ungar i den.

Hade gärna kunnat ge dem lite mer utrymme.

- köpt/hemmabyggd?

Hemmabyggd ;)

Bildlänk

Annan bild:

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

tlover
0

- "vem/vilka kaniner bor där? Hur många? "

Alla våra kaniner (gotlandskaniner) 6 st (Riskorn, Dick, Abies (+8 ungar), Quasimodo, Unika och Archimedes.

- höjd,längd, djup

I original är dom 1 m djup, 1 m bred och 2 m lång men två är avdelade på mitten så dom är bara 1x1x1 m

Träfärgade med vissa vita detaljer, fackburar med boet/hyllan åt yttersidorna och möjlighet att öppna på flera ställen, inget tak eftersom dom står under ett snetak.

Jag gillar inte att dom avdelade är så små men dom är inte så små att dom inte kan vara där tills Archimedes och Riskorn åker.

- köpt/hemmabyggd?

hemmabygge

Bild finns i länken

l'm back

[Ninni_w]
0

Minna och Mille (syskon, 2år) bor i en gallerbur (inte på vintern) som är 116x109x48. Jag vet att den inte är godkänd men vi ska bygga nya burar i sommar. Den är köpt på teddytassen.se och förutom höjden är jag nöjd med den. (Har ingen bild) Nemo bor i en innebur på 120x59x55. Den är köpt på djurkompaniet. Botten är mörkblå och gallret är rött, blått och gult. Denna är jag också nöjd med!! :-) Ps. Buren är ganska skitig på bilden för han är inte riktigt rumsren än :D

DivinA
0

Mina två bor löst hemma och går på kattlåda :) inga burar

[RC1393]
0

- vem/vilka kaniner bor där? Hur många? 

Alla har egna burar i olika storlek o form.

(Har 4st kaniner)
- höjd,längd, djup 

Största buren: 90/70cm, 200cm, 100cm

Minsta: 55cm (inget snedtak), 140cm, 80cm

Största sommarburen: 90 eller 100cm, 145cm, 145cm

Minsta sommarburen: 120cm på högsta, 70cm på lägsta, 130cm, 85cm

Vanliga vinterburar på ben, en rödmålad.

En sommarbur är byggd ungefär som ett hus, med rött plåttak, två täckta röda sidor, lyftbart tak och sidodörr. De andra är enkla fyrkantiga med löst plåttak.

Jag gillar mina burar, men skulle vilja bygga nya sommarburar och renovera vinterburarna + bygga en fackbur och ett hägn, vilket ska byggas i juli före eller efter en Gotlandsresa 🙂

- köpt/hemmabyggd?

Alla utom de röda burarna är hemmabyggen. Den röda sommarburen köpte jag av en kompis och den röda vinterburen fick jag gratis.

[00emi07]
0

Ojoj vad fint era kaniner har det(:

Frosstis
0

- vem/vilka kaniner bor där? Hur många? En fransk vädur :)
- höjd,längd, djup hmm, en lekstuga på kanske 3x4 m
- utseende, (färg,konstruktion) faluröd på utesidan :)
- gillar/gillar inte min bur till kaninerna Skulle hellre vilja ha en innebur eller en egenbyggd bur men denna är så stor så den funkar :)
- köpt/hemmabyggd? hemmabyggd tror jag

såhär med lite förändrningar

Silverlight
0

- vem/vilka kaniner bor där? Hur många? •Min kaninbebis Melker som är en dvärgvädur på 8 veckor (isabellafärgad) - höjd,längd, djup •200x100x90 - utseende, (färg,konstruktion) •Träfärjad utebur och grönt kompostgaller och silvrigt nät - gillar/gillar inte min bur till kaninerna •Gillar den starkt^^ - köpt/hemmabyggd? •Köpt uteburen och byggt hagen :)

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

Silverlight
0

- vem/vilka kaniner bor där? Hur många? •Min kaninbebis Melker som är en dvärgvädur på 8 veckor (isabellafärgad) - höjd,längd, djup •200x100x90 - utseende, (färg,konstruktion) •Träfärjad utebur och grönt kompostgaller och silvrigt nät - gillar/gillar inte min bur till kaninerna •Gillar den starkt^^ - köpt/hemmabyggd? •Köpt uteburen och byggt hagen :)

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad