Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 575 ggr
em.nord
0

Tonåring tidigt

Hej hej. En av mina två rexkillar har blivit en äkta tonåring nu. Hans bror visar,inget än så länge. grejen är att han blir 10 v imorgon. jag tycker det verkar tidigt. Jag har läst att dom kan börja redan vid 10v men detta är ju en större ras och jag har bara erfarenhet av dvärgras. Är det normal ålder? Vad är er erfarenhet? Kulorna har inte ramlat ner och jag tycker det är tidigt att kastrera :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Fridaaaa
2

Jag tror personligen inte att det är "tonåren", så pass tidigt. Tror att det kan vara som han börjar bli könsmogen 🙂
Hade en hane som höll på i tidig ålder, men "tonåren" kom senare utan det var könsmognaden som spelade honom ett "spratt" 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
0

Tack för svar ;) Tänkte det va samma sak :) men ja precis könsmogen. Hormoner som rusar i kroppen o börjar bli riktigt kaxig. :) Känns ändå tidigt. Har bokat kastrering fr bägge efter midsommar, den 25e frågan är om han kan vänta så länge? Jag väntar på markering av urin och att kulorna ska ramla ner. brukar gå fort när dom visar första tecknen?

emmans blogg

Fridaaaa
0

#2 Ja jag tror det med 🙂 Kan tänka mig att det kan spela ett "spratt" i början på vissa.

Det vågar jag tyvärr inte svara på, inte tänkt på det ska jag ärligt säga ^^

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
0

#3 huvudsaken är att jag nu vet att dom kan börja visa så tidigt. Och eftersom jag vill att dom ska få växa så länge och naturligt som möjligt väntar jag med kastrera :) tack för snabbt svar :)

emmans blogg