Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 435 ggr
[Niike]
0

Torkat.

Japp, nu har jag äntligen tagit mig tid att plocka brännässlor och hänga på tork. Det blev 6 knippen med ca 10 nässlor i varje:)

Testade även att plocka klöver för att torka. Det blev 5 knippen med 20 klöver i varje. Det var inte såna där små och korta vitklöver som växer i gräsmattan utan långa rödklöver. Någon annan som torkat klöver, som vet om det funkar bra? Är det bra att ge det på vintern som jag tänkte spara det till? Jag bara plockade lite när jag ändå var igång, så jag vet ju inte om det är bra.  

Mamma sa att det torkade bäst om det fick hänga ute så att det fick sol och vind på sig. För att hö torkar ju ute i solen. Stämmer detta, eller funkar något annat torksätt bättre?

Skriv gärna vad ni har torkat och vad som funkar bra/dåligt så kan andra använda sig av tipsen!:)

[Quellii]
0

Helst ska man torka där det är mörkt och luftigt :) Dom gulnar inte då :) Klöver och nässlor är jättebra under vintern som lite extra tillskott :)

Jag har torkat rönnblad, maskrosblad, rödklöver, rölleka, nässlor och blåbärsris hittils :)

Katter3
0

Man kanske borde ta och torka något. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ciss
0

Ska torka maskrosblad idag.

Torkade brännässlor men tappade bort dem XD

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se