Utbrytarkung xD
För nån dag sen så märkte jag att Totte var fullt sysselsatt med att tugga lite på sidodörren av buren.. Jag tänkte inte så mycket på det, gick in och fyllde på hans vattenflaska och kom tillbaka. Då såg jag ett enormt hål i dörren och självklart var det hönsnät där.. :P
Numera är det förstärkt med minknät istället :) Men det hade kunnat gå illa om han skulle ta sig ut :P
Så, till er som använder Hönsnät: Ni bör byta ut det då även små kaniner kan käka upp det xD

Jag använder hönsnät till mina… Men dem har aldrig rymt. Inte de kaniner jag har nu iaf. Gubben är 8, Skutt är 6, Figaro och Schneewitchen är 1 år. Men vi hade Franska vädurar en gång, dem bet sönder sitt nät, och det var inte ens hönsnät. Utan ngt mkt kraftigare nät. Dem tog sönder sin bur gång på gång så till slut fick dem bo lösa på trädgården:)

Tack för tipset :P Vilken buse Totte är haha!

Vad bra att du delar med dig av dina små tips?. :)
Tack för tipset .. jag ska köpa kompostgaller om jag får Trampe :)
Hönsnät är verkligen klent!!
Minknät, är det sånt som är små små rutor? För isf är det sånt jag har, och det är superbra! Hållbart som bara den;)
#7 sånt har jag med :)
Jag tipsar alltid alla jag känner som har kycklingnät att istället byta till ett hårdare då både kaniner och rovdjur niter igen hur lätt som helst :)
- Mvh Emma

Har också haft flera kaniner som varit rymningsbenägna och bitigt sönder hönsnät hur lätt som helst. Fast dom fyra ninisarna jag har nu verkar trivas, för dom gnager inte på nätet.

Humm är det lagligt med hönsnät? jag tror att man inte får andvända det ute men i ett ex gaarge eller likande går det bra eftersom kanin inte kan bli anfallen av rovdjur.
Olagligt är det inte, men det är inte heller bra, därför är det nu utbytt :)