Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 381 ggr
Ellen95
0

Otroligt!

i dag när jag och min syrra hoppade på våran stusmatta så såg jag en igelkott som traskade över vägen. Jag hoppade av stutsmmatan och sprang och kollade vars igelkotten for. Igelkotten satt vid en björk. Jag närmade mig försiktiogt den. När jag var typ en meter framför den så rullade den i hop sig och såg ut som e taggig boll. När jag hade gått där ifrån tror jag att den rullade ut sig igen elr vad man nu ska kalla det:P Jag tyckte iallfall att det var otroligt att få komma så nära den:)

Tina-A
0

Den blev nog rädd när den rullade ihop sig, men det är alltid roligt att få syn på "vilda" djur :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Taci
0

Hehe .. jag älskar igelkottar :) Har tagit upp dom när jag vart liten flera ggr ^^ Kanske inte så snällt, men men ..

[Niike]
0

Åh, igelkottar är så söta! När jag var mindre kallade jag dem för "kottar" ^^ Mormor brukar få besök av dem ofta, de typ bor i hennes trädgård ibland. Då ställer hon ut en tallrik havregrynsgröt, för det älskar dom:)

Keligast
0

Aa igelkottar är så fina :)

annaforsgren
0

hehe, vad kul", jag har själv sett vilda harar 3 gånger hos oss. Om man går till ett speciellt ställe där jag bor , så får man aalltid syn på en hare och rådjur. fats man hinner se så lite av hararna för att de springer så fort

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Julliz
0

Vi har haft igelkottar i våran trädgård :P dem brukar trilla ner på ett ställe så man får hjälpa dem upp. Sen brukar vi ge dem lite kattmat xD fast nu har det inte varit några på ett tag…

Nicolina
0

Jag har fått hjälpa till på Viltjouren här där jag bor ett par veckor en sommar för ett par år sen! Då fick jag mata små igelkottungar som var så små att de fick plats i handen med råge och ännu inte utvecklat sinnet att väsa och rulla ihops sig när man tar i dem! Även ekorrungar har jag matat! Då sitter man med en pimpett och välling/mjölkersättning och matar dem!

En gång var det tom en vecka gamla små igelkottsungar där, och de var så små så små! Inte ens öppnat ögonen om jag minns rätt och inte hellt utvecklat taggarna än! Tyvärr så var de så små och svaga att de inte klarade sig nån av dem, de var 6st. Utan de fick bli mat till uggleungarna när de dött….
Igelkottsungar har alldeles mjuka taggar, inte alls vassa som vuxna djur har. Blev förvånad över det kommer jag ihåg!

Det fanns även ett helt gäng med vuxna igelkottar där. Och fågelungar i en mängd olika arter, rävungar, en harpalt, unggleungar osv. Även vanliga tamdjur så som höns, hästar, får, kalkoner, ankor, kaniner mm. Ett litet paradis för mig som älskar djur med andra ord!

ciss
0

#7: Låter urmysigt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Zorro_93]
0

vi hade en igelkott på gården som vi mata en dag kom den fram när vi hade gäster och slicka på mammas tår mamma vart livrädd.. heheh och den igelkotten gick nästan in helt i vårat hus:)