Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 745 ggr
[hästtösen]
0

Inga ungar?

Min Jättekanin hona är på dag 32 idag och ännu inga ungar… Hennes mage är stor och hoppas att det blir nå små bebbar denna sommar, inget boande ännu och har heller inte dragit bort nå päls, men hon kan lika gärna göra det precis före kullen är på väg att komma. Vill ju verkligen ha en kull långöron, men nu börjar man bli lite osäker om det verkligen kommer bli nå ungar, men jag får vänta och se och hoppas :)

[YukiOni]
0

Ge det lite tid, min lejonhona fick sina på dag 34, dock gick hon med hanen i 3 dagar. 
Om inte annat kan hon vara sken dräktig, alternativt en tom fostersäck.

Ge det någon dag till🙂
Om du är helt 100% på att hon har ungar i magen (känner sparkar, m.m.) men ingen föds, åk in till veterinären efter dag 34(såvida din hona inte gick med hanen ett antal dagar?)

[hästtösen]
0

#1:

Ok, tror inte hon är skendräktig?,eller tom fostersäck för jag kände på magen förra veckan och det rörde sig där inne och kändes som flera ungar. Ja hon har fått vara tillsammans med hanen i en vecka för att de går så bra ihop. Får väl räkna lite extra dagar ifall att. Vill dock inte röra på hennes mage nu för vill inte stressa upp henne i onödan, får vänta och se :)

[YukiOni]
0

Förstår dig, men räkna med dag 31 från den dag du särade på dem som senaste datum då🙂

[hästtösen]
0

#3: Ok, får göra så :) tack så hemskt mycket.

Zabbio
0

Min hona r på dag 32 imorgon, trodde abslut på ungar idag för hon boade igår.. men tji fick jag! :)

Imorgon däremot.. imorgon tror jag nog.. känner sparkarna och hon är ENORM! Jag brukar aldrig varken se eller känna om de är dräktiga..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[hästtösen]
0

#5: Åh vad spännande! lycka till med bebbarna 🎂

Zabbio
0

#6 Tack detsamma! :)

Tänk om de föds samtidigt som dina? ;)

[hästtösen]
0

#7: Ja det hade varit roligt! :) vi får väl se, kanske blir så 😉

Zabbio
0

#8 Kanske det :)

[hästtösen]
0

Nu ikväll har hon bara legat ner, har gått ut 2 gånger nu den senaste timmen och hon ligger bara ner och kommer inte ens fram när jag är bredvid buren som hon alltid gör, tror ni att det är på gång nu? Hon ligger ner med utsträck kropp bredvid sin hög med nyplockade maskrosblad.

Zabbio
0

#10 Kan vara så :) Undvik att störa henne och lycka till! :)

[hästtösen]
0

Inga ungar igår kväll/natt, men hon ligger mest bara ner nu och idag ligger hon utsträkt med hela kroppen så det är väll dags när som helst nu, får bara vänta o se :)

Zabbio
0

Lycka till! :)

Min fick 9 ungar i natt! :D

[hästtösen]
0

#13: Åh! grattis, ras/raser?

Zabbio
0

Tack :)

Svensk Päls och Tysk Jättecheck (helsvart).  :P

[hästtösen]
1

#15: vad roligt, Tysk jättescheck är en favorit här hemma :)