Stödmata hermelinbebis?
Okej, 3 blev 2 och 2 blev 1. Jag vill förbereda mig utifall att min lilla behöver stödmatning. Vad ska jag ge den för ersättning? Hur mycket och hur ofta? När ska jag sluta? Vad ska jag mata med? Vart köper jag allt? Den är idag 4 dygn och får fortfarande mat av sin mamma. Men utifall att…
Du skrev la tidigare att hon är inne hos dom och kollar dom ofta? Nu är det en unge med heeela mamman! Mycket mat till en bebis :) Tror inte du behöver stödmata
Vill bara förbereda utifall att:) Rädd om denna lilla!
Hehe jojo förstår det! Men jag tror inte du ska oroa dig, lita på din hona :) Stödmata bör du göra om honan övergett ungen.
Min hona ger alltid ungarna mat på natten då jag inte ser ;)
Litar på henne!:) Junior lever och är pigg även denna morgon, gör mig så glad!
Härligt! Tror hon fixar det galant din hona :) Med tanke på att muppen levde så länge - så verkar hon vara en supermamma! Annars hade den strukit med omgående då den var extra känslig/svag.
Uppdatera gärna hur det går för lille Junior!
Ja hon är verkligen något speciellt:) En mån mamma! En underbar liten tjej som blev tam när hon väntade dom små, innan var hon helt omöjlig.
Ja den lilla där levde i 4 dygn, men blev bara mindre och mindre på slutet, jätte hemskt:( Usch det gör så ont i mig att vi fick 3 men har bara 1 kvar. Jag hoppas sååå att Kotten/Junior klarar sig! Vill bara kolla den hela tiden för är så orolig!
Jag kommer absolut uppdatera, både med bild och text:) Men vill fortfarande, UTIFALL ATT;), ha tips? om stödmatning osv.
Se det såhär! En överlever och då har du/honan en att kämpa för! :D I min första kull var det bara en unge som var dödfödd.. Så du har tur :)