Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 536 ggr
djurtok
0

Vikt?

Hej snart så ska jag väga min kanin och undrar vilken vikt han borde ha? Och sen så undrats jag för han är lite kräsen, när jag ska ge han godis som beröm så bryr han sig inte, e det som han ät mätt eller vill han ha annat godis eller? :) Och han är Lejon Huvad Teddy Löwen! ;)

För evigt med Gaia

[Ninni_w]
0

Vet inte exakt vad den rasen ska väga, men skulle tippa på mellan 1-2kg? De är väl ungefär som dvärgvädurar i storlek? :-)

[Luppa]
0

Lejonhuvad teddy löwen är inte en ras, svårt att svara på.

Lejonhuvad kanin ska väga mellan 1,31 och 1,7 kg
Lejonhuvad Dvärgvädur ska väga mellan 1,4 och 1,9

djurtok
0

#1. Tack! :), vet inte riktigt.. #2 nä men tror nog den första vikten borde stämma mera, Vet någon det med godiset?

För evigt med Gaia

KaterinaPetrova
0

Han kanske helt inte gilla godiset? ;)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

djurtok
0

#4 Nä kanske inte han gör, ger du dina kaniner godis, gillar dem det isåfall och vilket godis gillar de bäst? :)

För evigt med Gaia

[Luppa]
1

Godis är ingen nödvändighet, viktigare att han äter hö ;)
Vill man ge något gott så finns det ju många olika grönsaker, de köpta godisarna innehåller mest onyttigheter.

KaterinaPetrova
1

#5 brukar bryta isär ett knäckerbröd, det uppskattas! Ibland får de mariekex, inget jag rekommenderar dock men vad ska man göra när de tigger vid köksbordet ;)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

djurtok
0

#6 Jag håller på att hoppa med honom och för att han ska veta att han gör rätt vill jag ge han belöning :) #7 Min kanin älskar knäcke bröd, super bra! :) Haha jag tycker det e jätte söt när de kommer och vill smaka! ;) Tack!

För evigt med Gaia

Fridaaaa
0

Svårt att säga, men skulle tippa på 1,4-2 kg ungefär, beroende på kroppsstorlek osv. Man får kolla hullet helt enkelt.

Godis måste du inte ge. Mina får "godis" 1-2 dagar/vecka max, och det är en bit gurka eller äpple bara 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

djurtok
0

#9 Okej Tack! ;)

För evigt med Gaia