Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2711 ggr
Nebulosa
0

Lättströ/Hampa?

Nu är det så att jag tänkte byta underlag till min kanin som är liiite långhårig, jag tror att han är enkelmanad men är ingen expert på sådant.

Just nu har jag halm från min ridskola och toa-lättströ (149 kr för 55 liter), och jag tycker att det kommer bli lite dyrt speciellt när jag ska bygga en större bur inom nån/några månader. Jag hade tänkt att byta till lättströ som kostar 119 kr för 18 kg på granngården. Tror ni att det kommer fastna i pälsen på honom? Fast halmen ska jag ha kvar så då kanske det inte spelar någon roll?

Därför undrar jag vad ni har för erfarenheter om lättstö/hampaströ? Funkar det för långhåriga kaniner också? Luktar det mycket? 🙂

~Rabbits for Life~

natha-mjau
0

det luktar inte alls, funkar till långhåriga kaniner, kan fastna lite i pälsen..
Den nya storten med 'pelletsbitar' i tycker jag är sämre och dammar mer..

Elin_d
0

Vi bytte till hamapa för våran lejonhuvade (teddy pälsad) och det funkar super, funkar bättre änn spånet! :)

Det fastnar inte i pälsen, det dammar inte, det luktar inte och så har det en JÄTTE bra uppsugnings förmåga!

Jag är nöjd med hampan från granngården, MEN det är pellets i den! Jag vet inte varför det finns i men jag brukar rensa bort pelletsen, och det tar LÅNG tid :P

Mvh Elin

Nebulosa
0

#1 och #2 har ni halm över då? :) Är pelletsen skadliga på något sätt?

~Rabbits for Life~

Elin_d
0

#3 Har halm över på vintern ;) Jag vet inte hur det är med pelletsen, men som sagt rensar jag bort den för säkerhetskull! :)

natha-mjau
0

#3 nej den går att äta :) Annars skulle dem inte haft i den.
Jag har halm över.

Fridaaaa
0

Jag har Easyströ nu inne, är mycket nöjd 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fossingen
0

Hampaströ funkar super åt långhåriga kaniner.

Dock har senaste leveranserna i hela Sverige fått i sig någon pellets i sig. Vet inte om det är pelletsmat eller vad det är, men smular man sönder det ser det hampa blandat ut. Men det är helt ofarligt. :P

Nebulosa
0

Tack för alla svar! :) Letar fler åsikter också! 😃

~Rabbits for Life~

Nebulosa
0

Putt 😛

~Rabbits for Life~